Opel „Deutschlandplan“: Významný milník na cestě Opelu k profitabilitě a zajištěné budoucnosti

  • Jasné závazky pro Německo a jeho závody
  • Opel chce zůstat v Bochumi: Závod se může přeorientovat na výrobu komponentů
  • Závod v Eisenachu bude pokračovat ve výrobě dvou modelů i po roce 2015
  • Kmenový závod v Rüsselsheimu: Od roku 2015 druhý model k vlajkové lodi Insignia
  • Vyloučení provozem vynuceného propuštění až do konce roku 2016

Vedení společnosti Adam Opel AG, zástupci odborové organizace IG Metall a zástupci závodů Opel dnes úspěšně završili jednání nazývaná „Deutschlandplan“. Hlavními body dohody jsou opatření pro zajištění hospodářského růstu a efektivnosti nákladů a také jasné závazky Opelu pro Německo a jeho čtyři německé závody. Dohoda současně znamená vyloučení propouštění z provozních důvodů až do konce roku 2016.

„General Motors plně podporuje Opel a zabezpečí potřebné financování pro nejbližší roky, během kterých se opět vrátíme do pásma profitability,“ říká Steve Girsky, viceprezident General Motors a předseda dozorčí rady automobilky Opel. Na oplátku se nebudou zvyšovat tarifní platy. Zvláštní složky mezd nad základní tarif (např. vánoční bonusy) odpadnou.

Nejdůležitější momenty týkající se německých závodů:

Opel přichází s nabídkou pokračovat ve výrobě automobilů v továrně v Bochumi i po roce 2015. Výroba modelu Zafira Tourer může běžet dál až do přirozeného ukončení modelového cyklu, který se očekává koncem roka 2016. „Opel chce v Bochumi zůstat, chceme tam i nadále provozovat i naše logistické centrum. Chceme zachovat celkem asi 1200 tarifních pracovních míst přímo u značky Opel – a konvertovat závod v Bochumi na výrobu komponentů,” říká Steve Girsky. Přibližně 600 pracovních míst bude v logistickém centru a dalších asi 600 míst ve výrobě vysoce kvalitních komponentů.

Opel závodu v Bochumi nabídl také pokračování výroby převodovky F13, namísto plánovaného ukončení výroby koncem tohoto roku. Od druhého čtvrtletí roku 2013 přejde výroba převodovek v Bochumi z třísměnného na dvojsměnný provoz. Opel poskytuje atraktivní odstupné a program částečné zaměstnanosti před důchodem sedmi stovkám dotčených zaměstnanců.

S rozvojovou agenturou „Bochum Perspektive 2022“, která bude založena do konce března, se Opel bude snažit přitáhnout do Bochumi a celého regionu nové podniky a technologie. Opel počítá s vytvořením čtyřciferného počtu nových, vysoce kvalitních pracovních míst v průmyslové sféře.

Jednání se týkala také budoucnosti výrobních závodů v Eisenachu, Kaiserslauternu a Rüsselsheimu:

  • Eisenach: Opel bude pokračovat ve výrobě dvou modelů i po roce 2015, a to novou generací malého modelu Corsa a modelem ADAM.
  • Kaiserslautern: Závod na výrobu komponentů bude pokračovat ve výrobě i po roce 2016. Opel počítá s přibližně 1800 kmenovými zaměstnanci.
  • Rüsselsheim: Opel bude ve svém hlavním závodě v Rüsselsheimu vyrábět i po roce 2015 dva modely. Nová generace vlajkové lodi Insignia se bude vyrábět exkluzivně v Rüsselsheimu. Kromě toho zůstane zachována výroba převodovky F40.

Vývojové centrum v Rüsselsheimu zůstane integrální součástí mezinárodních vývojových kapacit GM. Do konce června 2013 bude vypracovaná strategická koncepce pro oblast „Manufacturing Engineering“.

„Opel je a také zůstane stěžejním pilířem globálních aktivit GM. „Deutschlandplan“ je důležitým milníkem na cestě Opelu, který se do poloviny dekády vrátí do pásma profitability. Klíčem k udržení zaměstnanosti je růst, klíčem k růstu jsou investice. Podpoříme „Deutschlandplan“ mnohomiliardovou modelovou ofenzívou. Opel vstoupí do nových segmentů a na nové trhy – to je klíčový moment na cestě k zabezpečení našeho dlouhodobého úspěchu,” říká Steve Girsky.

V roce 2012 byl Opel třetí nejsilnější značkou Evropy v segmentu osobních automobilů – a chce dále růst. Více než polovina ze 37 000 zaměstnanců Opelu v Evropě pracuje v Německu.

Skladové vozy Opel

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení