Využijte nabídky financování s 0% úrokem na nové a vybrané ojeté vozy Opel a Volvo. Info zde!

Opel „Deutschlandplan“: Významný milník na cestě Opelu k profitabilitě a zajištěné budoucnosti

  • Jasné závazky pro Německo a jeho závody
  • Opel chce zůstat v Bochumi: Závod se může přeorientovat na výrobu komponentů
  • Závod v Eisenachu bude pokračovat ve výrobě dvou modelů i po roce 2015
  • Kmenový závod v Rüsselsheimu: Od roku 2015 druhý model k vlajkové lodi Insignia
  • Vyloučení provozem vynuceného propuštění až do konce roku 2016

Vedení společnosti Adam Opel AG, zástupci odborové organizace IG Metall a zástupci závodů Opel dnes úspěšně završili jednání nazývaná „Deutschlandplan“. Hlavními body dohody jsou opatření pro zajištění hospodářského růstu a efektivnosti nákladů a také jasné závazky Opelu pro Německo a jeho čtyři německé závody. Dohoda současně znamená vyloučení propouštění z provozních důvodů až do konce roku 2016.

„General Motors plně podporuje Opel a zabezpečí potřebné financování pro nejbližší roky, během kterých se opět vrátíme do pásma profitability,“ říká Steve Girsky, viceprezident General Motors a předseda dozorčí rady automobilky Opel. Na oplátku se nebudou zvyšovat tarifní platy. Zvláštní složky mezd nad základní tarif (např. vánoční bonusy) odpadnou.

Nejdůležitější momenty týkající se německých závodů:

Opel přichází s nabídkou pokračovat ve výrobě automobilů v továrně v Bochumi i po roce 2015. Výroba modelu Zafira Tourer může běžet dál až do přirozeného ukončení modelového cyklu, který se očekává koncem roka 2016. „Opel chce v Bochumi zůstat, chceme tam i nadále provozovat i naše logistické centrum. Chceme zachovat celkem asi 1200 tarifních pracovních míst přímo u značky Opel – a konvertovat závod v Bochumi na výrobu komponentů,” říká Steve Girsky. Přibližně 600 pracovních míst bude v logistickém centru a dalších asi 600 míst ve výrobě vysoce kvalitních komponentů.

Opel závodu v Bochumi nabídl také pokračování výroby převodovky F13, namísto plánovaného ukončení výroby koncem tohoto roku. Od druhého čtvrtletí roku 2013 přejde výroba převodovek v Bochumi z třísměnného na dvojsměnný provoz. Opel poskytuje atraktivní odstupné a program částečné zaměstnanosti před důchodem sedmi stovkám dotčených zaměstnanců.

S rozvojovou agenturou „Bochum Perspektive 2022“, která bude založena do konce března, se Opel bude snažit přitáhnout do Bochumi a celého regionu nové podniky a technologie. Opel počítá s vytvořením čtyřciferného počtu nových, vysoce kvalitních pracovních míst v průmyslové sféře.

Jednání se týkala také budoucnosti výrobních závodů v Eisenachu, Kaiserslauternu a Rüsselsheimu:

  • Eisenach: Opel bude pokračovat ve výrobě dvou modelů i po roce 2015, a to novou generací malého modelu Corsa a modelem ADAM.
  • Kaiserslautern: Závod na výrobu komponentů bude pokračovat ve výrobě i po roce 2016. Opel počítá s přibližně 1800 kmenovými zaměstnanci.
  • Rüsselsheim: Opel bude ve svém hlavním závodě v Rüsselsheimu vyrábět i po roce 2015 dva modely. Nová generace vlajkové lodi Insignia se bude vyrábět exkluzivně v Rüsselsheimu. Kromě toho zůstane zachována výroba převodovky F40.

Vývojové centrum v Rüsselsheimu zůstane integrální součástí mezinárodních vývojových kapacit GM. Do konce června 2013 bude vypracovaná strategická koncepce pro oblast „Manufacturing Engineering“.

„Opel je a také zůstane stěžejním pilířem globálních aktivit GM. „Deutschlandplan“ je důležitým milníkem na cestě Opelu, který se do poloviny dekády vrátí do pásma profitability. Klíčem k udržení zaměstnanosti je růst, klíčem k růstu jsou investice. Podpoříme „Deutschlandplan“ mnohomiliardovou modelovou ofenzívou. Opel vstoupí do nových segmentů a na nové trhy – to je klíčový moment na cestě k zabezpečení našeho dlouhodobého úspěchu,” říká Steve Girsky.

V roce 2012 byl Opel třetí nejsilnější značkou Evropy v segmentu osobních automobilů – a chce dále růst. Více než polovina ze 37 000 zaměstnanců Opelu v Evropě pracuje v Německu.

Skladové vozy Opel