Opel Kadett – zakladatel hvězdné tradice

1936-1940: Opel Kadett – lidový automobil

První Opel Kadett představoval opravdovou senzaci – stejně svou technikou jako i příznivou cenou. Od roku 1936 do roku 1940 vyrobili v továrně v Rüsselsheimu více než 100 000 těchto čtyřsedadlových automobilů. Svižný kompaktní automobil dosahoval nejvyšší rychlost skoro 100 km/h a rychle si získal srdce zákazníků.

1962-1965: Opel Kadett A – zakladatel hospodářského zázraku

Velký zavazadlový prostor a dostatek místa pro čtyři osoby, stejně jako nový živý motor a nízké náklady na údržbu tvořily základ úspěchu modelu Kadett A. Opel ho v období let 1962 až 1965 vyrobil téměř 650 000 kusů. Kontury dvoudveřového automobilu se stupňovitou zadní částí působily seriózně a moderně. Linie boku byla položená nízko, panoramatické přední i zadní okno zabezpečovaly dobrý výhled z kabiny a chromovaný dekorační pás na bocích akcentoval protažený tvar karosérie.
Se svým moderním vodou chlazeným motorem uloženým vpředu a s účinným topením měl Kadett další konstrukční výhodu oproti konkurenčnímu modelu Volkswagenu. Čtyřválec s objemem 993 cm3 a s ventilovým rozvodem OHV dosahoval výkonu 29 kW (40 k) a od března 1963 poháněl i nové kombi Kadett Caravan.

1965-1973: Opel Kadett B – “Das Auto”

Druhá poválečná generace řady Kadett měla délku přes 4 metry, čímž byla výrazně větší oproti svému předchůdci. Nenarostla však jen délka, ale i výkon motoru. Základní verze dosahovala výkonu 33 kW (45 k) a kromě ní byl k dispozici i motor se zvýšeným kompresním poměrem označovaný jako 1.1S. Jeho výkon byl 40 kW (55 k).
Kadett druhé generace byl velice úspěšný – od září 1965 do června 1973 prodal Opel více než 2,6 miliónu kusů. Tento úspěch se zdaleka neomezoval jen na domácí trh. V roce 1966 dosahoval podíl exportu 50 procent a Kadett si mohli dopřát zájemci ve sto dvaceti státech světa.

1973-1979: Opel Kadett C – atlet

Modelů Kadett C se od roku 1973 do roku 1979 ho vyrobilo celkově 1,7 miliónu exemplářů. K charakteristickým prvkům designu patřila nízká vpřed skloněná maska chladiče, kapota motoru s charakteristickým prolisem a přední čelo v profilu spojleru.
Sportovní model GT/E se představil na frankfurtském autosalonu v roce 1975. Jeho čtyřválec 1,9 litru vybavený elektronickým vstřikováním paliva Bosch L-Jetronic dosahoval výkonu 77 kW (105 k) a automobilu s hmotností pouhých 900 kilogramů uděloval nejvyšší rychlost 184 km/h.

1979-1984: Opel Kadett D – automobil s pohonem předních kol

Čtvrtá generace poválečného modelu Kadett začala novou éru v kompaktní třídě značky Opel, když na frankfurtském autosalonu v roce 1979 debutoval první automobil Opel s pohonem předních kol, moderní Kadett D. Jakkoli byl nový model o 126 milimetrů kratší než jeho předchůdce, poskytoval delší kabinu posádky a nabízel výrazně víc místa než jeho mnozí konkurenti.
Opel kromě prostorného kombi s maximálním objemem zavazadlového prostoru 1425 litrů nabízel ještě karoserie se splývající zádí – tří a pětidveřovou. V lednu 1983 přibyl sportovní Kadett GTE s nejvyšší rychlostí 187 km/h poháněný čtyřválcem 1,8 litru s výkonem 85 kW (115 k). Další technické modifikace zahrnovaly tvrdší podvozek, sníženou světlou výšku, nový tlumič řízení a kotoučové brzdy s ventilovanými předními kotouči. Od roku 1979 do roku 1984 vyrobil Opel celkově 2,1 milionů automobilů modelové řady Kadett D.

1984-1991: Opel Kadett E – mistr světa v aerodynamice

Druhý Kadett s pohonem předních kol vyráběný v letech 1984 až 1991 získal evropský titul „Automobil roku 1984“. S celkovým počtem 3 779 289 prodaných kusů byl do té doby nejlépe prodávaným vozem značky Opel. Kadett E ve sportovní verze GSi byl nejaerodynamičtějším hatchbackem na světě. Zákazníci si rychle zvykli na nový tvar, verze kombi se dokonce vyšvihla na špičku svého segmentu. V roce 1987 dosáhl Kadett E nového prodejního rekordu 625 000 prodaných kusů v Evropě. Od podzimu 1985 přibyla i čtyřdveřová verze se stupňovitou zadní částí – poprvé od konce výroby modelu Kadett C, a v roce 1987 doplnil nabídku kabriolet Kadett Cabrio s pevným ochranným obloukem namísto středních sloupků karoserie. Skutečnou ikonou se pak stala sportovní verze GSi. Když v roce 1987 dostala legendární šestnáctiventilový motor s objemem 2,0 litru a s výkonem 110 kW (150 k), daleko zastínila všechny své konkurenty.

1991-1997: Opel Astra F – bestseller

Až 4,13 miliónu kusů modelu Astra F bylo vyrobeno v letech 1991 až 1997, čímž se stal nejlépe prodávaným automobilem Opel v historii. Opel se svou novou hvězdou Astrou odstartoval i bezpečnostní ofenzívu. Všechny verze se dodávaly standardně s napínači předních bezpečnostních pásů a s výztuhami ve dveřích na ochranu proti bočnímu nárazu. Od roku 1994 se standardně montovaly airbagy řidiče i spolujezdce, od roku 1996 i ABS, které bylo předtím prvkem výbavy na přání. Poprvé byly všechny motory vybavené katalyzátorem výfukových plynů.

1998-2004: Opel Astra G – univerzální automobil

Od jara 1998 se začal prodávat Opel Astra druhé generace s designem připomínajícím kupé jako třídveřový a pětidveřový hatchback i jako kombi. Sedan se stupňovitou zadní částí karosérie, kupé a kabriolet následovaly později. Kompletně pozinkovaná karoserie nového modelu se výrazně podílela na jeho vysoké zůstatkové hodnotě. Rozvor byl přibližně o 10 cm delší, což umožnilo vytvořit větší vnitřní prostor – především místo pro nohy cestujících vzadu a větší základní objem zavazadlového prostoru 370 litrů.

2004-2009: Opel Astra H – skvělý automobil

S dvanácti motory ve výkonovém rozpětí od 66 kW (90 k) do 176 kW (240 k) a se sedmi verzemi karosérie byla nabídka modelu Astra H, kterého se prodalo přes 2,7 miliónu kusů, opravdu výjimečná. Technologické lahůdky modelu Astra zahrnovaly adaptivní podvozek IDSPlus s elektronicky regulovanými tlumiči pružení Continuous Damping Control (CDC), do té doby používanými jen v luxusní třídě a u exkluzivních sportovních automobilů, stejně jako adaptivní světlomety Adaptive Forward Lighting (AFL) s dynamickými úhlovými světly.
2009 – 2015: Opel Astra J – designérský kousek
Opel Astra J podpořil řidiče celou řadou asistenčních systémů, které už dříve významně přispěly k úspěchu výborně prodávaného modelu střední třídy Insignia. Systém Opel Eye pomocí kamery rozeznává dopravní značky a informuje řidiče o rychlostních limitech a zákazech předjíždění. Kromě toho upozorňuje řidiče i na riziko vybočení z jízdního pruhu. A adaptivními světlomety AFL+ řidič vidí do zatáčky a je-li to potřeba, systém automaticky tlumí světla a přepíná zpět na dálková. Nová konstrukce zadní nápravy zaručovala zážitek z jízdy, zlepšenou ovladatelnost a vysoký komfort díky Wattovu přímovodu.

Od roku 2015: Opel Astra K – kvantový skok

Až o 200 kilogramů lehčí, prostornější uvnitř navzdory zredukované vnější délce a o mnoho účinnější díky výhradnímu využití motorů nové generace – nový Opel Astra představuje kvantový skok a svou světovou premiéru měl na frankfurtském autosalonu v září 2015. Přesně 53 let po premiéře v modelové řadě Kadett se pod kapotu kompaktního modelu Opel vrací motor s objemem 1,0 litru. Ovšem dnes má se svými 77 kW (105 k) více než dvojnásobně vyšší výkon díky technologii přímého vstřikování benzínu a přeplňování turbodmychadlem. Tento motor činí z nového modelu Astra nejčistší a nejhospodárnější model kompaktní třídy s benzínovým motorem.
Astra K je prvním automobilem, který přináší do kompaktního segmentu technologii adaptivních světlometů vyrobených kompletně ze světelných diod IntelliLux LED® – dosud vyhrazených pro prémiové modely nejvyšší třídy. Asistenční systémy nové generace obsahují Traffic Sign Assistant, Lane Keep Assist s funkcí Lane Departure Warning a Following Distance Indication, stejně jako i Forward Collision Alert s funkcí Collision Imminent Braking. Kromě toho nový Opel Astra K znovu významně zvyšuje komfort ergonomickými předními sedadly nové konstrukce certifikovanými organizací AGR. Tato nová přední sedadla mohou být dokonce doplněna ventilací a masážní funkcí!

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení