Plně elektrické modely Volvo C40 Recharge a Volvo XC40 Recharge budou nabízet pohon zadních kol, delší dojezd a rychlejší nabíjení

Dva z nejčastějších dotazů zákazníků ohledně našich plně elektrických modelů XC40 Recharge a C40 Recharge jsou „Jak daleko dojede?“ a „Jak dlouho trvá nabíjení?“.

V rámci nového balíčku produktových aktualizací jsme ve srovnání s končícím modelovým rokem vylepšili dojezd (dle standardu WLTP) a také průběh nabíjení našich modelů XC40 Recharge a C40 Recharge, což může u některých variant* vést k prodloužení dojezdu až o 60 kilometrů.

Mimoto budou pro modely C40 Recharge a XC40 Recharge dostupné tři nové pohonné jednotky. Mezi ně patří dvě varianty s pohonem zadních kol – přičemž je to vůbec poprvé za posledních 25 let, co nabízíme produkt s pohonem zadních kol – a také vylepšená motorizace s pohonem všech kol.

Další prvenství pro nás představuje skutečnost, že byla druhá generace elektromotoru s permanentním magnetem pohánějícím zadní nápravu plně elektrických modelů C40 Recharge a XC40 Recharge vyvinuta přímo automobilkou Volvo Cars.

308527_Rear-wheel_drive_more_range_and_faster_charging_for_fully_electric_Volvo

„Tyto aktualizace představují další velký krok k našemu cíli stát se do roku 2030 výrobcem výhradně plně elektrických vozů,“ uvedl Javier Varela, náš provozní ředitel a zástupce generálního ředitele. „Dojezd a doba nabíjení akumulátoru představují pro stále se rozrůstající počet našich zákazníků klíčové faktory a díky uvedeným vylepšením získají naše plně elektrické modely na ještě větší atraktivitě.“

 

Návrat k výkonnému pohonu zadních kol

Začněme dvěma novými motorizacemi s pohonem zadních kol. Jednomotorová varianta (single motor) se standardním dojezdem je poháněna elektromotorem s permanentním magnetem (e-motor) disponujícím výkonem 175 kW, který nabízí o 3 % vyšší výstupní výkon než končící jednomotorová varianta s pohonem předních kol a výkonem 170 kW.

Model XC40 Recharge single motor je vybaven akumulátorem se stejnou kapacitou 69 kWh, ale také efektivnějším chlazením, což v praxi znamená, že může nabídnout delší dojezd. Konkrétně se jedná o dojezd 460 kilometrů dle testovacího standardu WLTP oproti původnímu dojezdu 425 kilometrů (WLTP).

Dojezd modelu C40 Recharge single motor byl oproti původním 438 kilometrům zvýšen na 476 kilometrů (WLTP). Nabití z 10 na 80 % trvá při použití veřejné nabíjecí stanice se stejnosměrným proudem o výkonu 130 kW přibližně 34 minut.

Pokud byste toužili po vyšším výkonu a delším dojezdu, je k dispozici také větší akumulátor v kombinaci s výkonnějším 185kW elektromotorem s permanentním magnetem na zadní nápravě. Tato druhá varianta je dodávána ve spojení s 82kWh akumulátorem u modelu XC40 Recharge single motor extended range s prodlouženým dojezdem 515 kilometrů (dle standardu WLTP), zatímco u modelu C40 Recharge single motor extended range je nový dojezd 533 kilometrů (WLTP).

I zde došlo ke zlepšení nabíjecího výkonu, protože větší soustava akumulátoru umožňuje nabíjení stejnosměrným proudem při výkonu až 200 kW (dříve bylo maximum 150 kW), přičemž trvá nabití akumulátoru z 10 na 80 % přibližně 28 minut.

 

Aktualizovaná varianta s pohonem všech kol

Z těchto aktualizací těží také varianty s pohonem všech kol, které se dočkaly vylepšení dojezdu na ještě působivější hodnoty. Předchozí konfigurace dvou 150kW elektromotorů, které jsou každý na jedné nápravě, byla nahrazena naším interně vyvinutým 183kW elektromotorem s permanentním magnetem na zadní nápravě a novým 117kW asynchronním elektromotorem na přední nápravě.

Tato nová konfigurace v kombinaci s 82kWh akumulátorem a celkovým vylepšením efektivity chlazení akumulátoru znamená, že varianta XC40 Recharge twin motor AWD zvládne na jedno nabití ujet až 500 kilometrů, což je ve srovnání s předchozí verzí o 62 kilometrů více. Dojezd modelu C40 Recharge twin motor byl oproti původním 451 kilometrům zvýšen na 507 kilometrů (WLTP).

Kde to bylo možné, přispěly ke zlepšení efektivity také úpravy exteriéru. Například nová 19" kola z lehké slitiny nejenže přispívají k atraktivnějšímu vzhledu modelů XC40 Recharge a C40 Recharge, ale svým aerodynamickým designem také pomáhají snižovat odpor vzduchu.

 

Nová palubní nabíječka pro modelové řady 90 a 60

Pokud jde o další vozy v našem produktovém portfoliu, plug-in hybridní modely řady 90 a 60 dostaly novou dvoufázovou palubní nabíječku umožňující rychlejší nabití akumulátoru (v závislosti na konkrétním trhu). Nová palubní nabíječka u těchto vozů téměř zdvojnásobuje maximální kapacitu nabíjení na 6,4 kW.

 

Poznámky

  • Časy nabíjení závisejí na různých faktorech, jako jsou venkovní teplota, aktuální teplota akumulátoru, zvolený nabíjecí systém, stav akumulátoru a stav vozidla.
  • Dojezd v souladu s realistickým WLTP jízdním cyklem v rámci testování nových vozů za kontrolovaných podmínek. Reálný dojezd se nicméně může lišit. Uvedené hodnoty jsou předběžné.
  • Specifikace konkrétních vozidel a přesné nabídky pro zákazníky se mohou v jednotlivých zemích lišit. Bližší informace najdete na webových stránkách volvocars.com.

* Varianta Volvo XC40 Recharge AWD s 82kWh akumulátorem.

Dva z nejčastějších dotazů zákazníků ohledně našich plně elektrických modelů XC40 Recharge a C40 Recharge jsou „Jak daleko dojede?“ a „Jak dlouho trvá nabíjení?“.

V rámci nového balíčku produktových aktualizací jsme ve srovnání s končícím modelovým rokem vylepšili dojezd (dle standardu WLTP) a také průběh nabíjení našich modelů XC40 Recharge a C40 Recharge, což může u některých variant* vést k prodloužení dojezdu až o 60 kilometrů.

Mimoto budou pro modely C40 Recharge a XC40 Recharge dostupné tři nové pohonné jednotky. Mezi ně patří dvě varianty s pohonem zadních kol – přičemž je to vůbec poprvé za posledních 25 let, co nabízíme produkt s pohonem zadních kol – a také vylepšená motorizace s pohonem všech kol.

Další prvenství pro nás představuje skutečnost, že byla druhá generace elektromotoru s permanentním magnetem pohánějícím zadní nápravu plně elektrických modelů C40 Recharge a XC40 Recharge vyvinuta přímo automobilkou Volvo Cars.

„Tyto aktualizace představují další velký krok k našemu cíli stát se do roku 2030 výrobcem výhradně plně elektrických vozů,“ uvedl Javier Varela, náš provozní ředitel a zástupce generálního ředitele. „Dojezd a doba nabíjení akumulátoru představují pro stále se rozrůstající počet našich zákazníků klíčové faktory a díky uvedeným vylepšením získají naše plně elektrické modely na ještě větší atraktivitě.“

 

Návrat k výkonnému pohonu zadních kol

Začněme dvěma novými motorizacemi s pohonem zadních kol. Jednomotorová varianta (single motor) se standardním dojezdem je poháněna elektromotorem s permanentním magnetem (e-motor) disponujícím výkonem 175 kW, který nabízí o 3 % vyšší výstupní výkon než končící jednomotorová varianta s pohonem předních kol a výkonem 170 kW.

Model XC40 Recharge single motor je vybaven akumulátorem se stejnou kapacitou 69 kWh, ale také efektivnějším chlazením, což v praxi znamená, že může nabídnout delší dojezd. Konkrétně se jedná o dojezd 460 kilometrů dle testovacího standardu WLTP oproti původnímu dojezdu 425 kilometrů (WLTP).

Dojezd modelu C40 Recharge single motor byl oproti původním 438 kilometrům zvýšen na 476 kilometrů (WLTP). Nabití z 10 na 80 % trvá při použití veřejné nabíjecí stanice se stejnosměrným proudem o výkonu 130 kW přibližně 34 minut.

Pokud byste toužili po vyšším výkonu a delším dojezdu, je k dispozici také větší akumulátor v kombinaci s výkonnějším 185kW elektromotorem s permanentním magnetem na zadní nápravě. Tato druhá varianta je dodávána ve spojení s 82kWh akumulátorem u modelu XC40 Recharge single motor extended range s prodlouženým dojezdem 515 kilometrů (dle standardu WLTP), zatímco u modelu C40 Recharge single motor extended range je nový dojezd 533 kilometrů (WLTP).

I zde došlo ke zlepšení nabíjecího výkonu, protože větší soustava akumulátoru umožňuje nabíjení stejnosměrným proudem při výkonu až 200 kW (dříve bylo maximum 150 kW), přičemž trvá nabití akumulátoru z 10 na 80 % přibližně 28 minut.

 

Aktualizovaná varianta s pohonem všech kol

Z těchto aktualizací těží také varianty s pohonem všech kol, které se dočkaly vylepšení dojezdu na ještě působivější hodnoty. Předchozí konfigurace dvou 150kW elektromotorů, které jsou každý na jedné nápravě, byla nahrazena naším interně vyvinutým 183kW elektromotorem s permanentním magnetem na zadní nápravě a novým 117kW asynchronním elektromotorem na přední nápravě.

Tato nová konfigurace v kombinaci s 82kWh akumulátorem a celkovým vylepšením efektivity chlazení akumulátoru znamená, že varianta XC40 Recharge twin motor AWD zvládne na jedno nabití ujet až 500 kilometrů, což je ve srovnání s předchozí verzí o 62 kilometrů více. Dojezd modelu C40 Recharge twin motor byl oproti původním 451 kilometrům zvýšen na 507 kilometrů (WLTP).

Kde to bylo možné, přispěly ke zlepšení efektivity také úpravy exteriéru. Například nová 19" kola z lehké slitiny nejenže přispívají k atraktivnějšímu vzhledu modelů XC40 Recharge a C40 Recharge, ale svým aerodynamickým designem také pomáhají snižovat odpor vzduchu.

 

Nová palubní nabíječka pro modelové řady 90 a 60

Pokud jde o další vozy v našem produktovém portfoliu, plug-in hybridní modely řady 90 a 60 dostaly novou dvoufázovou palubní nabíječku umožňující rychlejší nabití akumulátoru (v závislosti na konkrétním trhu). Nová palubní nabíječka u těchto vozů téměř zdvojnásobuje maximální kapacitu nabíjení na 6,4 kW.

 

Poznámky

  • Časy nabíjení závisejí na různých faktorech, jako jsou venkovní teplota, aktuální teplota akumulátoru, zvolený nabíjecí systém, stav akumulátoru a stav vozidla.
  • Dojezd v souladu s realistickým WLTP jízdním cyklem v rámci testování nových vozů za kontrolovaných podmínek. Reálný dojezd se nicméně může lišit. Uvedené hodnoty jsou předběžné.
  • Specifikace konkrétních vozidel a přesné nabídky pro zákazníky se mohou v jednotlivých zemích lišit. Bližší informace najdete na webových stránkách volvocars.com.

 

* Varianta Volvo XC40 Recharge AWD s 82kWh akumulátorem.

308530_Rear-wheel_drive_more_range_and_faster_charging_for_fully_electric_Volvo