Opel: Mokka Electric s novým jménem a dojezdem přes 400 km!

V duchu své letité filozofie neustálého zvyšování užitných parametrů svých vozů Opel neustále a systematicky zkvalitňuje své modely. Skvělým příkladem může být elektrické B-SUV Mokka, které do sezony 2023 vyjede nejenom s novým názvem, ale také podstatně prodlouženým dojezdem!

Zapomeňte na Mokku-e, připravte se na Mokku Electric!

A především počítejte s elektrickým dojezdem přes 400 km!

Nejprodávanější německý elektromobil třídy B-SUV za měsíce říjen a listopad a držitel titulu Zlatý volant 2021 dostal novou trakční baterii 54 kWh, která nyní vozu poskytuje dojezd až 406 km (dle normy WLTP), což proti dřívějším 338 km znamená výrazné zlepšení o nějakých 20 procent. Zároveň energetická spotřeba Mokky Electric poklesla na 15,2 kWh na 100 km jízdy (WLTP). Novou Mokku Electric bude pohánět elektromotor o vyšším výkonu 115 kW/156 k s nejvyšším točivým momentem 260 Nm. Jde o stejný elektromotor, který bude pohánět i nedávno představenou plně elektrickou Astru Electric.

Opel Mokka 2 

Mokka ukazuje přístup německé automobilky Opel k inovativní a progresivní mobilitě: Stylové SUV bylo nejen prvním Opelem, který nosil novou tvář značky Opel Vizor, ale byl to také první Opel s plně digitalizovaným kokpitem Pure Panel. Kromě toho to byl první Opel dostupný hned od začátku prodeje jak s vysoce účinnými spalovacími motory benzin/nafta, tak i s plně elektrickým pohonem. To zákazníkům dává svobodnou volbu ve výběru pohonu, který jim bude nejlépe vyhovovat… a tato volba je již převážně elektrická: V listopadu se nejméně 65 procent všech německých zájemců o model Mokka rozhodlo pro variantu s elektrickým pohonem a nulovými lokálními emisemi!

Mokka 3 

Nová Mokka Electric ukládá elektrickou energii do nové Li-Ion baterii o kapacitě 54 kWh. Stejně, jako u všech plně elektrických modelů automobilky Opel, je i 54 kWh baterie nové Mokky Electric prakticky instalována přímo do podvozkové platformy, takže nijak neomezuje prostor pro cestující ani pro zavazadla. Nízko umístěné těžiště se navíc pozitivně projevuje ve výborných jízdních vlastnostech. S výkonem 115 kW/156 k a maximálním točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě po prvním sešlápnutí plynového pedálu, vyniká Mokka Electric svižným startem a zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 10 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.

Mokka 4

V závislosti na svých preferencích mohou řidiči Mokky Electric volit jeden ze třech jízdních režimů: Eco, Normal a Sport. V režimu Eco je elektrické SUV energeticky nejúspornější v zájmu co nejdelšího dojezdu. Díky nejmodernějšímu brzdovému systému s rekuperací dokáže Mokka Electric získávat energii při zpomalování nebo brzdění. V těchto situacích elektromotor přeměňuje setrvačnou energii na elektřinu. Pokud navíc řidič přepne převodovku do režimu „B“ zvýší se výrazně stupeň rekuperace a tedy i brzdný účinek. A když už musí kompaktní elektrické SUV "tankovat" u nabíječky, lze jeho akumulátor o kapacitě 54 kWh nabít na 100 kW DC stanici z nuly na 80 procent kapacity za přibližně 30 minut. Kromě nabíjení stejnosměrným proudem na veřejných stanicích mohou řidiči Opelu Mokka Electric díky palubní nabíječce o výkonu 11 kW nabíjet také třífázovým střídavým proudem, a to např. z wallboxu nebo přímo z domácí zásuvky.

Mokka 5 

Efektivita a komfort jsou u Mokky Electric samozřejmostí. Vyspělé technologie a systémy - od standardního tepelného čerpadla až po praktickou aplikaci myOpel, kterou lze použít k např. k programování dálkově ovládané klimatizace - zajišťují útulnou atmosféru v interiéru hned od startu, což je příjemné zejména v chladnějších měsících roku.

Mokka 6 

Mokka Electric s větším výkonem a delším dojezdem je dalším příkladem toho, jak Opel systematicky pokračuje ve své elektrické ofenzivě. Již dnes Opel nabízí dvanáct elektrifikovaných modelů, včetně celé řady lehkých užitkových vozů. Do roku 2024 bude Opel nabízet v každé modelové řadě také elektrifikovanou verzi a v horizontu roku 2028 bude Opel v Evropě plně elektrickou značkou.