Nový Opel Meriva: Motory nové generace a spousta vylepšení

  • Plní normu Euro 6: Nový, výjimečně tichý turbodiesel a tři efektivní zážehové motory
  • Hospodárný: Motor 1.6 CDTI o výkonu 100 kW (136 k) spotřebuje o 10 procent méně paliva než jeho předchůdce
  • Elegantní design: Výrazná chromovaná maska a chromované dekorační prvky, LED světla
  • Plynulost: Nové převodovky se zvýšenou účinností a zlepšeným ovládacím komfortem
  • Hi-tech konektivita: Systém infotainmentu IntelliLink s hlasovým ovládáním
  • Již brzy: Ceny už v listopadu, světová premiéra a první dodávky v lednu 2014

Opel Meriva se od své premiéry v první generaci v roce 2003 stal vzorem v segmentu malých MPV modelů. Druhá generace, uvedená v roce 2010, dále zvýšila standard nabídkou řady inovativních prvků (např. protisměrné zadní dveře FlexDoors či flexibilní systém sedadel), pohodlnou polohou na předních i zadních sedadlech a mnoha inteligentními odkládacími řešeními. To vše dělá z modelu Meriva aktuálního šampiona v disciplíně „ergonomie“, což potvrdilo i grémium nezávislých ergonomů AGR. Nový Opel Meriva – vylepšený a ještě efektivnější a funkčnější než doposud – bude mít svoji světovou výstavní premiéru na autosalonu v Bruselu v polovině ledna roku 2014).

Nový Opel Meriva představuje evoluci původní koncepce vylepšené novými prvky. Malý van dostal pozměněnou tvář, která nese charakteristické prvky modernizované vlajkové lodi Opel Insignia, nedávno představené na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Velkoryse chromovaná maska chladiče, přední světlomety s novým designem, světla pro denní svícení z LED diod a sdružená koncová světla z LED diod dodávají vozu high-tech styl. Decentní chromované prvky karoserie zvýrazňují charakteristicky zalomenou dolní hranu bočních oken, což zvyšuje atraktivitu modelu Meriva a zařazují jej do rodiny automobilů Opel s nejmodernějším designem, jako jsou modely ADAM, Cascada nebo Insignia.

S novým dynamickým vzhledem musí korespondovat i motory. Proto model Meriva dostal turbodiesel 1.6 CDTI nové generace, který nedávno debutoval pod kapotou většího vanu Zafira Tourer. Mimořádně kultivovaný motor, který je nejtišším agregátem své třídy, má výkon 100 kW (136 k) a maximální točivý moment 320 Nm. Spotřebuje jen 4,4 litru nafty na 100 kilometrů a do ovzduší emituje jen 116 gramů CO2 nakilometr. V průběhu roku 2014 nabídku doplní další turbodiesely o objemu 1,6 l s ještě nižší spotřebou i emisemi CO2.

Vedle nového turbodieselu 1.6 CDTI také všechny zážehové motory i motor modifikovaný na LPG v nové modelové řadě Meriva už nyní plní budoucí přísnou emisní normu Euro 6. Zážehové motory 1,4 l o výkonu 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k) se nyní montují i v kombinaci s přepracovanou 6-stupňovou automatickou převodovkou se sníženými třecími ztrátami. Také manuální převodovky byly přepracované a nyní se vyznačují přesnějším řazením s minimálními ovládacími silami.

Nový Opel Meriva dostal i nejmodernější systém infotainmentu IntelliLink s integrovanou navigací. Velký barevný dotykový monitor s úhlopříčkou 7 palců (17,8 cm) a vysokým rozlišením usnadňuje ovládání a zaručuje optimální zobrazování. Na monitor se přenáší i obraz záďové parkovací kamery. Hlasové ovládání dovoluje uskutečňovat telefonické hovory z mobilního telefonu připojeného přes Bluetooth. Systém Navi 950 IntelliLink je standardně vybavený rozsáhlým mapovým materiálem, pokrývajícím celou Evropu, který lze snadno aktualizovat z internetu a přenést prostřednictvím klíče USB.

„Před deseti roky stála Meriva první generace osamocená ve své třídě. Dnes jí v segmentu konkuruje více než 20 jiných modelů různých značek, ale v oblasti flexibility a ergonomie zůstává Meriva stále nepřekonatelná. Nový Opel Meriva přináší zásadní vylepšení – patří mezi ně čistý a výkonný vznětový motor nové generace, přepracované převodovky a systém infotainmentu IntelliLink nové generace. S novým modelem Meriva, který je součástí naší produktové ofenzívy, se chceme udržet na špičce třídy, kterou jsme před deseti lety vytvořili,” říká Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO značky Opel.

Opel Meriva získal nejrůznější ocenění, např. Zlatý volant a Plus X Award, v průzkumu J.D. Power VOSS Study Germany 2013 byl OpelMeriva oceněný jako „vůz s nejvyšší mírou spokojnosti zákazníků v segmentu kompaktních vanů“. Ve zkratce: Majitelé modelu Opel Meriva jsou nejspokojenější ze všech respondentů, což je nejlepším potvrzením kvalit vanu Opel vedle jeho vysoké úrovně komfortu a moderních technologií.

Svěží design s módními prvky a elegantními chromovanými elementy

Filozofie designu značky Opel – sochařské umění ve spojení s německou precizností – dobřeladí s malým a flexibilním vanem. Nový Opel Meriva profituje z rozličných vylepšení, která mu dodávají vytříbenější vzhled. Na přední části karoserie je nová maska chladiče s množstvím chromovaných prvků, chromované lišty zvýrazňují i světla do mlhy. Masku lemují světlomety v novém designu s grafikou orlích očí. Poprvé jsou k dispozici denní světla z LED diod. Při pohledu z boku zaujme nová elegantní chromovaná lišta na spodní hraně bočních oken, zvýrazňující lomený tvar okna v zadních dveřích. Tento prvek spolu s centrálně umístněnými vnějšími klikami dveří zviditelňuje inovativní dveře FlexDoors, která se otvírají protisměrně, což usnadňuje nastupování do vozu.

Dynamický a elegantní charakter zadní části karoserie umocňují koncová skupinová světla z LED diod s novou grafikou. Pro nový model Meriva jsou k dispozici disky kol z lehké slitiny formátu 17“ a 18“ s novým designem. Meriva zůstává jediným malým vanem na trhu, pro který výrobce nabízí 18-palcová kola.

Vznětové motory nové generace plní normu Euro 6

Nový model Opel Meriva dostal motor 1.6 CDTI nové generace. Tento turbodiesel střední objemové třídy, který byl vyvinutý zcela od základu, debutoval v modelové řadě Zafira Tourer. Motor 1.6 CDTI v řadě Meriva postupně nahradí aktuální turbodiesely 1.3 CDTI a 1.7 CDTI. Čtyřválec imponuje vysokým výkonem, příznivou spotřebou paliva a působivou kulturou chodu. Ale z nového motoru Opel neprofituje jen posádka, ale i životní prostředí – už dnes totiž motor 1.6 CDTI plní budoucí emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost v září 2015. Zpočátku bude Opel montovat do vanu Meriva verzi 1.6 CDTI o výkonu 100 kW (136 k). Celohliníkový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva common-rail, přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií VGT (Variable Geometry Turbocharger), dosahuje maximálního točivého momentu 320 Nm při otáčkách 2000 min-1. Výkon vyšší o 4,5 kW (6 k) a točivý moment o 20 Nm oproti motoru 1.7 CDTI, který čtyřválec 1.6 CDTI nahrazuje, přispěly k výraznému zlepšení akcelerace. Opel Meriva 1.6 CDTI zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,1 sekundy oproti původním 9,9 sekundy. Nový motor imponuje i hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2, což je zásluha velmi nízkých třecích ztrát – v rozmezí otáček od 1500 do 2500 min-1má tento motor vůbec nejnižší třecí ztráty ve své třídě. Spotřeba činí jen 4,4 l nafty na 100 kilometrů, čemuž odpovídá hodnota emisí CO2 116 g na kilometr. To představuje oproti původnímu motoru 1.7 CDTI o výkonu 96 kW (130 k) zlepšení o 10 % (původní hodnoty 4,9 l/100 km a 129 g/km). V průběhu prvního půlroku 2014 budou následovat další verze motoru 1.6 CDTI s ještě nižší spotřebou paliva i emisí, které zpřístupní nejmodernější technologii vznětových motorů širší skupině zákazníků.

Čtyřválcový turbodiesel je kromě toho na špičce své třídy i z hlediska kultury chodu, a to především díky efektivnímu spalování směsi a více násobnému vstřikování paliva během jediného pracovního taktu, optimalizované konstrukci komponentů a použití akustických tlumicích prvků. I ve vysokých otáčkách nebo plném zatížení motor udivuje svých tichým projevem.

Zážehové motory plní normu Euro 6, nové převodovky se sníženým třením

Pro nový Opel Meriva jsou k dispozici i tři zážehové motory o objemu 1,4 l. Základní verze s atmosférickým plněním dosahuje výkonu 74 kW (100 k), dvě turbodmychadlem přeplňované verze mají výkon 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k). Oba přeplňované agregáty lze nyní na přání kombinovat s nově vyvinutou 6-stupňovou automatickou převodovkou, vybavenou funkcí ActiveSelect pro sekvenční manuální řazení. Výrobce předpokládá, že pro tuto novou kombinaci zážehový motor + automatická převodovka se rozhodne 15-20 % ze všech zákazníků. Také všechny zážehové motory v nové modelové řadě Meriva již nyní plní budoucí přísnou emisní normu Euro 6.

To samé platí i pro nový Opel Meriva na zkapalněný ropný plyn LPG. Motor 1.4 Turbo LPG o výkonu 88 kW (120 k) snižuje nejenom emise CO2 na přibližně 121 g CO2 na kilometr, ale také téměř na polovinu snižuje náklady na palivo. LPG je velmi rozšířeným palivem – LPG lze tankovat u bezmála 30 000 čerpacích stanic v celé Evropě.

Bez ohledu na zvolený motor všechny verze nového modelu Meriva poskytují nejvyšší míru komfortu při ovládaní převodovek díky investicím ve výši 50 milionů EUR do optimalizace aktuálních 5-stupňových a 6-stupňových převodovek. Konstrukční modifikace komponentů převodovek a řadicího mechanismu i integrace systémů do vozidla přinesly především v případě manuálních převodovek dramatické zvýšení komfortu řazení. Ovládání řadicí páky vyžaduje jen minimální sílu a je rychlejší, snazší a přesnější.

Nejmodernější systém infotainmentu IntelliLink s integrovanou navigací

Nový Opel Meriva dostal také nejmodernější systém infotainmentu IntelliLink nové generace, který umožňuje optimální integraci smartfonů do systémů vozu. Velký dotykový displej s úhlopříčkou velikosti 7 palců (17,8 cm) a s vysokým rozlišením zobrazuje nové uživatelské rozhraní s grafikou IntelliLink, která je čitelnější a umožňuje snazší ovládání jednotlivých funkcí. Systém je vybavený integrovaným modulem Bluetooth pro telefonování s volnýma rukama a Bluetooth audio streaming (bezdrátový přenos hudebního záznamu z mobilního telefonu do audiosystému vozu). Externí zařízení lze k systému infotainmentu připojit přes USB nebo WiFi.

Systém IntelliLink nového Opelu Meriva je kromě rádia standardně vybavený také CD-přehrávačem, na přání může být doplněný o digitální rozhlasový tuner DAB (Digital Audio Broadcast), který poskytuje širší programovou nabídku a vyšší kvalitu příjmu. Funkce navigace je u systémů Navi 650 a Navi 950 IntelliLink přímo integrovaná. Navigace je extrémně rychlá a přesná, cíle trasy lze zadávat pomocí hlasových příkazů jako kompletní adresu (stejně, jako u nové Insignie). Aktualizace digitálních map sed dají nahrávat z internetu na USB klíč a přenášet do vozu. Špičkový systém Navi 950 IntelliLink je vybavený mapami celé Evropy. Kromě běžného hlasového ovládání vlastních funkcí integruje systém infotainmentu i hlasové ovládání funkcí připojeného smartfonu řidiče (např. SIRI pro telefony Apple iPhone).

Interiér modelu Meriva zůstává bezkonkurenčně ergonomický, praktický a flexibilní

Opel Meriva je prvním sériově vyráběným automobilem na světě, který získal ocenění za svoji komplexní ergonomickou koncepci. V roce 2010 ocenila nezávislá asociace lékařů a ergonomů AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Kampaň za zdravá záda) Merivu certifikátem AGR za celkovou ergonomii. Za tento certifikát Meriva vděčí svým zásadním a jedinečným inovacím: Koncepci sedadel FlexSpace, systému dveří FlexDoors, na přání montovaným ergonomickým předním sedadlům či integrovanému nosiči jízdních kol FlexFix. V oblasti ergonomie Meriva i nadále zůstává lídrem ve své třídě.

Nový model neusíná na vavřínech, ale naopak zdvíhá laťku na ještě vyšší úroveň. Multifunkční středová konzole FlexRail byla rekonstruovaná a je nyní ještě funkčnější a díky kratším vodicím kolejničkám poskytuje více místa pro nohy na zadních sedadlech. Konzole FlexRail obsahuje odkládací prostory pro nejrůznější drobnosti, užitečné jsou držáky nápojů, konzole poslouží i jako loketní opěrka. Meriva může být na přání vybavena např. vyhřívaným volantem nebo velkým panoramatickým střešním oknem.

Důležitým prvkem vynikajícího ergonomického konceptu modelu Meriva je revoluční patentovaný systém dveří FlexDoors se zadními dveřmi, které se otevírají proti směru jízdy. Tyto dveře jsou lehčí a estetičtější než běžně používané posuvné bočné dveře, přičemž méně zasahují do zadního prostoru kabiny. FlexDoors dveře mají neobvykle velký úhel otevření 84 stupňů (normální úhel bývá 68 stupňů) a oproti konvenčním dveřím umožňují mimořádně pohodlný přístup do zadní části kabiny. Tato výhoda dveří FlexDoors se projeví např. při instalaci dětských sedaček na zadní sedadla.

Experti AGR ocenili i další výbavu modelu Meriva, která z něj dělá šampiona při hodnocení komfortu a přizpůsobivosti. Zadní sedadla FlexSpace umožňují rychlou a snadnou přeměnu interiéru – vůz lze rychle změnit z pětisedadlového na čtyř-, tří-, nebo dvoumístné uspořádání. Několika jednoduchými pohyby lze vzadu vytvořit dvě místa s extrémně velkým prostorem pro nohy a ramena a pohodlnou loketní opěrkou ve středu vozu. Externí mobilitu zvyšuje nosič jízdních kol FlexFix zcela integrovaný do zadního nárazníku.

Malý van exceluje v oblasti bezpečnosti

Nový Opel Meriva je optimálním společníkem pro každodenní život: Je kompaktní, efektivní, výkonný, tichý, komfortní, praktický i vizuálně atraktivní. Ale Meriva nezanedbává ani oblast bezpečnosti. V testech Euro NCAP dosáhl malý van Opel nejvyššího ohodnocení 5 hvězdičkami. Kromě toho výrobce poskytuje asistenční systémy, z nichž řada byla až dosud dostupná pouze pro vozy vyšších tříd. Například couvací kamera, jejíž obraz se přenáší na barevný 7-palcový monitor v palubní desce, ulehčuje manévrování v těsných prostorách.

Skladové vozy Opel

Nastavení cookies

Používáme cookies, abychom Vám umožnili pohodlné prohlížení webu a díky analýze provozu webu neustále zlepšovali jeho funkce, výkon a použitelnost

Nezbytné (vždy aktivní nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval správně
Analytické
Pomáhají nám pochopit, jak web používáte. S jejich pomocí ho můžeme zlepšovat
Profilující (marketingové)
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat relevantní obsah a reklamy, které pro vás mohou být zajímavé a užitečné

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení