Nový Opel Corsa za 384.990,- Kč vč. DPH. Ihned k odběru! Objednávejte online - dovoz zdarma po celé ČR a k tomu obdržíte ještě dárek. Skladové vozy Opel Corsa

Alfa Romeo: Jméno Milano není OK? „Alfa Romeo Junior“ ano!

  • Během jednoho z nejdůležitějších týdnů pro budoucnost značky Alfa Romeo prohlásil italský vládní úředník, že používání názvu „Milano“, který si značka vybrala pro svůj nedávno představený nový kompaktní sportovní vůz, je zákonem zakázáno.
  • Jméno „Milano“, které bylo volbou veřejnosti, bylo zvoleno jako pocta městu, kde se v roce 1910 začala psát celá naše historie. Nebylo to poprvé, co se Alfa Romeo při výběru jména pro svůj vůz ptala na názor veřejnosti. Předtím se tak stalo v roce 1966 u modelu Spider 1600, kdy veřejnost vybrala název Duetto.
  • Přestože Alfa Romeo věřila, že název splňuje všechny zákonné požadavky a že existují mnohem důležitější záležitosti než název nového vozu, rozhodla se v duchu snahy o vzájemné porozumění změnit název z „Milano“ na „Alfa Romeo Junior“.
  • Tým Alfa Romeo by rád poděkoval veřejnosti za pozitivní ohlasy, italské dealerské síti za podporu, novinářům za obrovskou pozornost, kterou novému vozu věnovala média, a vládě za bezplatnou publicitu, kterou tato debata přinesla.
  • Díky jedinečnému příběhu a nekonečnému seznamu jmen, z nichž bylo možné vybírat, nebyla změna názvu problémem. Bylo pro nás potěšením projít si seznam jmen zvolených veřejností jako oblíbená, jedno z nich bylo i „Alfa Romeo Junior“.
Alfa Romeo: Jméno Milano není OK? „Alfa Romeo Junior“ ano!
Alfa Romeo: Jméno Milano není OK? „Alfa Romeo Junior“ ano!

Jean-Philippe Imparato – Výkonný ředitel Alfa Romeo

„Jsme si vědomi toho, že tento okamžik zůstane zapsán v historii značky. Je to velká zodpovědnost, ale zároveň vzrušující okamžik. Volba jména Alfa Romeo Junior je naprosto přirozená, protože je silně spjato s historií značky a od počátku patří mezi oblíbené jak u nás, tak u veřejnosti. Jako tým se opět rozhodujeme sdílet naši vášeň pro značku a upřednostňovat produkt a naše zákazníky. Rozhodli jsme se změnit jméno, i když víme, že to není naše povinnost. Chceme totiž zachovat pozitivní emoce, které naše výrobky vždy vyvolávaly, a vyhnout se jakýmkoli kontroverzím. Pozornost, které se našemu novému sportovnímu kompaktnímu modelu dostalo v posledních dnech, je velmi vzrušující. Zaznamenali jsme nebývale vysoký počet návštěv online konfigurátoru, což dokonce způsobilo několikahodinový výpadek webových stránek.“

Stefano Odorici – Prezident italské dealerské asociace Alfa Romeo

„Alfa Romeo je inkluzivní značka, která vyvolává vášeň a pozitivní emoce. Je to jasně vidět, když se podívám do očí našich zákazníků, kteří si přicházejí prohlédnout, otestovat, zakoupit a vyzvednout vozy Alfa Romeo do našich dealerství. Z tohoto důvodu vítáme ve světle posledních zpráv rozhodnutí společnosti změnit název vozu z Milano na Alfa Romeo Junior. Kdyby k tomu nedošlo, mohlo by to ovlivnit nadšení a obrovskou pozornost, které se novému vozu v poslední době od našich zákazníků dostává. Alfa Romeo Junior, stejně jako Milano, jsou obě krásná jména, která mají své kořeny v historii značky. Není náhodou, že se okamžitě zařadila mezi favority veřejnosti.“

Alfa Romeo: Jméno Milano není OK? „Alfa Romeo Junior“ ano!

Původ jména „Alfa Romeo Junior“

Po úspěchu modelu Giulia a jeho verze Giulia Sprint GT coupé, kterou pro Bertone navrhl Giugiaro, bylo cílem Alfy Romeo přilákat mladší zákazníky, kteří toužili po skvělém a exkluzivním voze bez nadměrných pořizovacích a provozních nákladů.

Dne 26. září 1966 byl v Baloccu představen model GT 1300 Junior, který navzdory absenci názvu „Giulia“ stál v čele nové generace modelů Alfa Romeo. Ostatně i podobné verze řady Spider měly příbuznost modelem Junior.

Srdcem vozu byl dvouvačkový čtyřválec o objemu 1290 cm3, který díky upravenému časování ventilů dosahoval výkonu 89 k a maximální rychlosti 170 km/h, což bylo jen o něco méně než u modelu 1600. Pro nový vůz bylo typické poskytování mimořádných jízdních výkonů a potěšení z jízdy. Modernizovaná byla také karoserie, která dostala exkluzivní a mladistvěji působící čalounění.

S prodejem více než 92 000 kusů se GT 1300 Junior brzy stal nejprodávanějším typem celé modelové řady a skutečným symbolem své doby.

Skladové vozy Alfa Romeo