Nový Opel Combo-e Life: Hrdinu každodenního provozu pohání nyní i elektřina

11 úno 2021

  • Elektrický pohon, špičková bezpečnost, pohodlná jízda
  • Combo-e Life v krátké i dlouhé verzi, s pěti i sedmi sedadly
  • Dlouhý seznam moderních asistenčních systémů
  • Nulové emise, tichý provoz
  • Trakční elektromotor o výkonu 100 kW/136 k, li-ion baterie 50 kWh

Opel hlásí příjezd dalšího elektrického modelu: Představuje se nové Combo-e Life! Mimořádně flexibilní elektromobil může mít posuvné boční dveře v jednom či obou bocích, zákazníci mohou volit vůz ve standardní délce 4,4 metru nebo jako XL verzi délky 4,75 m, obě verze mohou mít pět nebo sedm sedadel. V závislosti na profilu trasy a převládajících jízdních podmínkách dokáže nový Opel Combo-e Life na jedno nabití své 50 kWh lithium-iontové baterie ujet až 280 km (dle normy WLTP). Na veřejných nabíjecích stanicích lze přitom baterii nabít na 80 procent za přibližně 30 minut.

Hlavní cílovou skupinou pro nové Combo-e Life jsou především mladé rodiny s aktivním životním stylem, které žijí ve městech nebo v jejich blízkosti, musí přepravovat několik dětí a vyznávají „zelenou mobilitu“. Za nový elektromobil značky Opel lze dokonce připojit přívěs o hmotnosti až 750 kg1, což je v tomto segmentu špičková hodnota. Nechybí ani systém stabilizace přívěsu.

„Combo-e Life je náš elektrický multifunkční hrdina každodenního provozu,“ říká generální ředitel automobilky Opel Michael Lohscheller. „Nová elektrická verze úspěšného flexibilního vozu nabízí zákazníkům až sedm sedadel, obrovskou přepravní kapacitu, nulové emise a téměř bezhlučný provoz.“

Elektrický pohon: Čistá mobilita především pro centra měst

Díky výkonu trakčního elektromotoru 100 kW/136 k s nejvyšším točivým momentem 260 Nm se Combo-e Life neloudá ani na otevřených silnicích. V závislosti na konkrétní verzi Combo-e Life dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 11,2 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezená na 130 km/h. Sofistikovaný rekuperační brzdový systém se dvěma uživatelsky nastavitelnými režimy zvyšuje účinnost pohonného řetězce.

Akumulátorový blok, který je sestavený z 18 modulů s celkem 216 buňkami je uložený pod podlahou mezi přední a zadní nápravou. Toto řešení nijak nenarušuje prostor pro cestující a výhodou je i nižší těžiště, což se odráží v lepších a stabilnějších jízdních vlastnostech.

Combo-e Life lze nabíjet nejrůznějšími způsoby – z běžné domácí zásuvky, pomocí wallboxu nebo u veřejných stanic. Při použití veřejné stejnosměrné DC nabíjecí stanice o výkonu 100 kW trvá nabití 50 kWh baterie na 80 procent asi jen 30 minut. V závislosti na konkrétním trhu a infrastruktuře je nový Combo-e Life standardně vybaven integrovanou třífázovou nabíječkou o výkonu 11 kW, nebo jednofázovou nabíječkou o výkonu 7,4 kW.

Dlouhý seznam moderních asistenčních systémů

Opel Combo Life, který vyjel nejprve se zážehovými a vznětovými motory, získal v mezinárodní novinářské anketě AUTOBEST titul „Best Buy Car Europe 2019“ (Nejlepší koupě Evropy roku 2019). Ani elektrické Combo-e Life s nulovými emisemi nedělá žádné kompromisy ohledně bezpečnosti a pohodlí. Komplexní portfolio špičkových technologií a asistenčních systémů řidiče sahá od zařízení pro bezpečné sjíždění svahů, systému udržování jízdního pruhu a detekce únavy řidiče až po systém čtení dopravních značek a varování před kolizí s ochranou chodců a automatickým nouzovým brzděním.

Obzvlášť užitečným prvkem je panoramatická záďová kamera, která zlepšuje výhled řidiče dozadu a do stran. Majitelé, kteří vyžadují tu nejlepší trakci na blátě, písku nebo na sněhu, mohou své Combo-e Life vybavit elektronickým systémem kontroly trakce IntelliGrip.

Opel vyrábí nové Combo-e Life ve dvou délkách: Standardní 4,40 m a prodloužené „XL“ 4,75 m. Obě varianty mohou mít dle přání zákazníků pěti nebo sedm sedadel, což z nich dělá atraktivní vůz např. i pro taxislužby. Kratší pětimístné provedení nabízí nejméně 597 litrů prostoru pro zavazadla, základní objem zavazadlového prostoru delší XL verze činí 850 litrů. Multifunkční Combo-e Life se po sklopení zadních sedadel vyrovná užitkovým dodávkám. Objem nákladového prostoru krátké verze se po sklopení zadních sedadel zvětší na 2126 litrů, delší XL verze nabídne až 2693 litrů prostoru pro náklad. Na přání si zákazník může objednat i sklápěcí opěradlo sedadla předního spolujezdce, což umožňuje přepravu dlouhých štíhlých předmětů, např. surfových prken.

Nebe nad hlavou: Panoramatické střecha s elektrickou roletkou a stropní úložný prostor

Na přání montovaná panoramatická střecha umožňuje pohled na hvězdy a pouští dovnitř i slunce. Pokud by ale slunečních paprsků bylo až příliš lze interiér zastínit elektricky ovládanou roletkou. Při objednání panoramatické střechy je Combo-e Life standardně vybaveno také úložným prostorem u stropu vozu s LED osvětlením.

Zájemci o Opel Combo-e Life si mohou vybrat, zda si objednají vůz se standardní třímístnou lavicí ve druhé řadě s dělením 60/40, nebo získají tři samostatná sedadla, která lze pohodlně sklápět i z kufru. V obou případech má každé místo ve druhé řadě vlastní Isofix držáky pro uchycení dětské sedačky, takže Combo-e Life je jedním z nemoha automobilů ve kterých lze uchytit tři dětské sedačky vedle sebe.

Audiosystémy Multimedia Radio a Multimedia Navi Pro mají velké 8-palcové dotykové displeje. Oba přístroje lze propojit se smartfony přes platformy Apple CarPlay i Android Auto.

Nové Combo-e Life se objeví v autosalonech dealerů značky Opel už letos na podzim. Combo-e Life se tak zařadí k dalším elektrifikovaným osobním modelům značky Opel, kterými jsou Corsa-e, Mokka-e, plug-in hybridní Grandland X a Zafira-e Life. Spolu s elektrickou verzí blížící se Astry nové generace a s elektrickými užitkovými vozy Vivaro‑e, Combo-e a Movano-e bude mít Opel do konce tohoto roku ve své nabídce devět elektrických modelů. Opel se tak opět přiblíží k zadanému cíli, podle kterého bude mít v horizontu roku 2024 elektrifikovanou verzi v každé modelové řadě.

Srba servis - Opel Combo

Nový Opel Combo-e Life: Hrdinu každodenního provozu pohání nyní i elektřina
Nový Opel Combo-e Life: Hrdinu každodenního provozu pohání nyní i elektřina

Text který píšete je pro mne moc dlouhý, zkuste ho zkrátit