NOVÁ MOKKA JE TADY: SEZNAMTE SE!
Nová Mokka hrdě vystavuje novou „tvář“ – přepracovaná čelní maska Opel Vizor (kterou Mokka „vyvezla“ před časem jako vůbec první produkční Opel) integruje nové logo stylizovaného blesku a světlomety do jednoho celku. Charakteristický přední i zadní „světelný podpis“ čelních a koncových světel ve tvaru křídla má nyní tři krátké vodorovné světelné LED bloky (podobně to má i nová Frontera). Aerodynamiku vylepšují originální litá kola a přepracovaný přední nárazník. V duchu ekologické filozofie Opelu „Greenovation“ se nová Mokka zcela obejde bez chromových aplikací.
Interiér nové Mokky potvrzuje systematickou snahu Opelu o „informační detox“, tedy o vytvoření prostoru, který řidiče ani ostatní cestující nezatěžuje zbytečnými podněty, ale soustředí se jen na to podstatné. Nový volant (nahoře a dole zploštělý), se tváří sportovněji a středová konzole v matně stříbřitém odstínu je ještě výraznější než dříve. Celý design kokpitu působí jako by pocházel z vozů vyšších tříd - například ovladač elektrické parkovací brzdy nebo volič jízdních režimů pochází ze zcela nového Grandlandu.
Zcela nový je i multimediální a navigační systém - nová Mokka bude mít standardně 10-palcový digitální informační displej řidiče a stejně velký barevný dotykový displej uprostřed palubní desky. Oba displeje lze detailně personalizovat, systém rozpozná osobní profil řidiče na propojeném telefonu (připojení telefonu bude bezdrátové). Smartphony lze nabíjet bezdrátově i přes konektor USB-C na středové konzoli. Volitelná záďová kamera se záběrem 180 stupňů garantuje dokonalý přehled o situaci kolem vozu zejména při manévrování v omezených prostorách.
Nová Mokka bude k dispozici ve dvou stupních výbavy: Edition a GS, k dispozici budou také dvě speciální doplňkové sady.
A co nového pod kapotou? Základní motorizací bude známý přeplňovaný tříválec 1.2 Turbo o výkonu 100 kW/136 k s převodovkou MT6. V rámci velkého motorového přezbrojování Opelu nová Mokka samozřejmě dostane hospodárný hybridní pohon se 48 V technologií, který kombinuje zážehový tříválec 1.2 Turbo 100 kW/136 k s elektromotorem o výkonu 21 kW/28 k. Tento model bude mít sofistikovanou 6-stupňovou elektrifikovanou dvouspojkovou převodovku eDCT6. Plně elektrická Mokka Electric bude poháněná elektromotorem o výkonu 115 kW/156 k napájeným 54 kWh baterií. Tato verze dokáže lokálně bez emisí ujet až 403 kilometrů (WLTP). Umístění baterií pod podlahou (a tedy nízko položené těžiště) je zárukou vysoké stabilní jízdy, točivý moment 260 Nm Mokky Electric slibuje skvělou akceleraci a proto i zábavu z dynamické jízdy.
Na českém trhu očekáváme novou Mokku na přelomu roku, ceny budou oznámeny až se přiblíží její uvedení na trh.