Nekompromisní síla: Grandland Electric AWD míří na český trh!
Opel Grandland hraje díky svému designu, vysoké úrovni komfortu a četným inovativním řešením hrdou roli „vlajkové lodi“ naší značky. A toto suverénní SUV vyráběné v Německu nyní vyráží za svými zákazníky v ještě atraktivnější verzi: Právě se otevírají objednávkové knihy na nový Opel Grandland Electric AWD – první plně elektrický model značky Opel s pohonem všech kol. Kompletní ceník dostanete vzápětí…


Grandland Electric s pohonem všech kol je k dispozici výhradně v nejvyšším stupni výbavy „Ultimate“ – má tedy mj. 20“ kola z lehkých slitin v designu „Diamond Cut“, 180° kameru, head-up displej, LED-matrixová světla Intelli-Lux HD s více než 50 000 LED elementy nebo čalounění Alcantara…
Pohon všech kol: Efektivita, bezpečnost, dokonalá stabilita jízdy
Nový Grandland Electric AWD se chlubí mohutným systémovým výkonem 239 kW/325 k. Pohon všech kol AWD kombinuje elektromotor o výkonu 157 kW/213 k pohánějící přední kola s druhým elektromotorem o výkonu 82 kW/112 k, který pohání zadní kola. Grandland Electric AWD tak disponuje celkovým maximálním točivým momentem 509 Nm, díky kterému velké SUV dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 6,1 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Grandland Electric AWD Ultimate s Li-ionovou NMC baterií 73 kWh ujede bez zastávek pro nabíjení až 483 kilometrů (WLTP). K dobití baterie 73 kWh ze 20 % na 80 % na veřejné DC rychlonabíječce potřebuje Grandland Electric méně než 30 minut.


Podvozek dostal sofistikované tlumiče pérování s technologií frekvenčně selektivního tlumení FSD, vůz nabízí čtyři jízdní režimy:
- Normal: Pro optimalizaci každodenní efektivity je prioritou pohon pouze předních kol. Maximální výkon je omezen na 230 kW/313 k a maximální točivý moment na 450 Nm. V závislosti na požadavcích řidiče se automaticky zapojuje zadní motor pohánějící zadní kola.
- 4WD: Přední i zadní elektromotor pracují společně, výkon je rovnoměrně rozdělován mezi všechna čtyři kola, což zajišťuje optimální stabilitu jízda, zejména na kluzkém povrchu. Systémy ESP a kontroly trakce přijímají specifická nastavení pro zlepšení trakce. K dispozici je maximální výkon i točivý moment.
- Sport: Oba motory pracují společně, výkon je rozdělen v poměru 60:40 mezi přední a zadní nápravu, což garantuje dynamickou a efektivní jízdu. K dispozici je maximální výkon i točivý moment. Řízení a plynový pedál pracují v nastavení „Sport“, které zajišťuje rychlejší odezvu.
- Eco: Přednost má přední motor a pohon předních kol, maximální výkon je omezen na 157 kW/213 k, maximální točivý moment na 343 Nm. Také klimatizace a plynový pedál pracují v režimu Eco.
V závislosti na situaci, stavu vozovky a stylu jízdy umožňuje unikátní technologie frekvenčně selektivního tlumení FSD různé charakteristiky tlumení - jak pro pohodlnou jízdu např. na dlažebních kostkách, tak pro dravou sportovní jízdu zatáčkami. Grandland Electric AWD tak reaguje naprosto přímočaře na jakýkoli pokyn řidiče a - jak je pro vozy Opel typické - zůstává stoprocentně stabilní jak při brzdění, tak i ve vysokých rychlostech při jízdách po dálnicích.
Grandland Electric je technologickou výkladní skříní naší značky. A je i skvěle vybavený, jak zjistíte z detailního ceníku. Majiteli nabízí opravdu vysoké hodnoty.
