Alfa Romeo vstupuje do roku 2025 ve velkém stylu: silný prodejní růst v prvním čtvrtletí
- Alfa Romeo vykázala v prvním čtvrtletí roku 2025 globální nárůst dodávek o 29 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku[1], a to především díky vynikajícím výsledkům na rozšířeném evropském trhu (+43 %) a v regionu Blízkého východu a Afriky (+9 %).
- Hlavním důvodem tohoto nárůstu je nová Alfa Romeo Junior, která od svého uvedení na trh zaznamenala 36 000 objednávek ve 38 zemích. Čistě elektrická verze tvoří 18 % z celkového objemu, čímž tento model potvrzuje své klíčové postavení v rámci modernizace produktové nabídky značky.
- Březen 2025 byl pro značku Alfa Romeo nejúspěšnějším měsícem od června 2019. S více než 8700 prodanými vozy dosáhla značka nejvyššího tržního podílu v Evropě za posledních sedm let, a to díky silným prodejům napříč celou modelovou řadou – Junior, Tonale, Stelvio a Giulia.


Alfa Romeo vstoupila do roku 2025 výrazným růstem, který potvrzuje její pokračující mezinárodní expanzi. Značka aktuálně působí na více než 70 trzích po celém světě. Dodávky koncovým zákazníkům vzrostly meziročně o 29 %, přičemž největší nárůst zaznamenala rozšířená Evropa (+43 %) a region Blízkého východu a Afriky (+9 %).
Významný podíl na tomto výsledku má model Junior, který nabízí jednu z nejširších produktových nabídek ve svém segmentu – dvě plně elektrické verze (156 k a 280 k), hybridní variantu se 145 k a verzi Ibrida Q4.
Jen několik měsíců po uvedení na trh ve 38 zemích dosáhl počet objednávek 36 000, z čehož 18 % připadá na plně elektrickou verzi. Nadšené přijetí modelu Junior ze strany evropských zákazníků výrazně přispělo k celkovému úspěchu značky a zároveň podpořilo prodeje dalších modelů – Tonale, Giulia a Stelvio. Tyto vozy na globálním trhu i nadále ztělesňují klíčové hodnoty značky Alfa Romeo – sportovní charakter a technické inovace.
Za pozornost stojí i mimořádné prodeje značky v březnu, který byl nejúspěšnějším měsícem od června 2019. Celosvětově se prodalo více než 8 700 vozů, což představuje oproti březnu 2024 meziroční nárůst o 33 %. Ve stejném období zaznamenala Alfa Romeo nejvyšší tržní podíl v Evropě (EU30) od roku 2018, konkrétně 0,5 %, což znamená meziroční nárůst o 0,15 procentního bodu.
První čtvrtletí roku 2025 bylo pro značku Alfa Romeo velmi úspěšné a stejně pozitivní byl i březen, který potvrdil silný nárůst. Značka zažívá výrazné zlepšení prodejů a díky stále konkurenceschopnější modelové nabídce, která lépe odpovídá aktuálním požadavkům trhu, vstupuje do dalších měsíců s velkými ambicemi. Potvrzením tohoto trendu je nedávné uvedení modelu Junior Ibrida Q4, který završuje nejširší nabídku ve svém segmentu, a také speciální edice INTENSA, jež oslavuje identitu a přitažlivost značky prostřednictvím exkluzivních designových prvků.

Santo Ficili, Alfa Romeo CEO:
„První čtvrtletí roku 2025 přineslo velmi dobré obchodní výsledky, které jsou důkazem nadšení a odhodlání, s nimiž tým Alfa Romeo čelí neustále se vyvíjejícímu automobilovému sektoru. Významnou roli sehrál model Junior, který byl přijat mimořádně pozitivně. S 35 000 objednávkami od svého uvedení na trh zahajuje novou éru značky – a společně s připravovanými novými generacemi modelů Stelvio a Giulia otevírá další kapitolu v historii italské automobilové produkce.