Světová premiéra nového Opelu Mokka

22 zář 2020

  • Nová Mokka je prvním modelem své značky s čelní maskou Opel Vizor, palubní deskou Pure Panel a nově stylizovaným logem
  • Výrazný atraktivní design, kompaktní rozměry, místo pro pět pasažérů
  • Hned od uvedení v nabídce i elektrická verze
  • Hi-tech prvky z vozů vyšších tříd

V úterý 22. září 2020 šéf německé automobilky Opel Michael Lohscheller poprvé představil veřejnosti a médiím zcela nový model Opel Mokka. Tento model, který vzbuzuje emoce a ukazuje i budoucí směřování své značky, je prvním Opelem, který představí novou čelní masku Opel Vizor. Detailní změnou je i nově přestylizované logo automobilky a název vozu vyvedený výraznými literami po celé šířce zádi. Nastupující Mokka je zároveň prvním Opelem s nově řešenou digitální palubní deskou Pure Panel. Prvenstvím Mokky je i možnost zvolit hned po uvedení na trh vedle spalovacích modelu i elektrickou verzi Mokka-e.

Elektrická Mokka-e je poháněna elektromotorem o výkonu 100 kW/136 k jehož nejvyšší točivý moment 260 Nm je k dispozici okamžitě po rozjezdu. Podle normy WLTP[1] činí akční rádius vozu s baterií 50 kWh až 324 km na jedno nabití.

Mokka je prvním Opelem s „tváří“ Opel Vizor a digitalizovanou palubní deskou Pure Panel

Nový Opel Mokka zaujme na první pohled dokonalými proporcemi a precizním zpracováním i těch nejmenších detailů. Charakteristickým rysem 4,15 m dlouhého pětimístného kompaktního vozu jsou krátké převisy karoserie a široce rozkročená silueta. Nepřehlédnutelným a nezaměnitelným prvkem je čelní maska Opel Vizor. Jeho inspirací bylo hledí integrální motocyklové přilby. Opel Vizor dokonale integruje masku chladiče. LED světlomety i nově stylizované logo automobilky Opel. Poprvé je název vozu vyvedený masivními literami v technicistním fontu po celé šířce zadní části vozu.

Čistý a zároveň velmi působivý styling se odráží i v interiéru. Dominantou přístrojového štítu Pure Panel jsou dva rozměrné displeje. Pure Panel se snaží řidiče nezahlcovat spoustou zbytečných informací, designéři Opelu hovoří o tzv. „digitálním detoxu“. Vše je dokonale promyšleno, připraveno pro zcela intuitivní a snadné ovládání. Sympatické je, že řada funkcí se stále ovládá knoflíky namísto složitého listování v mnoha menu a podmenu dnes běžných dotykových obrazovek.

Svobodná volba: Nafta, benzin nebo elektřina

Vůbec poprvé v historii automobilky Opel bude nový model – tedy Mokka – hned od uvedení na trh k dispozici nejenom s konvenčními spalovacími motory, ale také jako elektromobil. Trakční elektromotor Mokky-e má výkon 100 kW/136 k a jeho nejvyšší točivý moment 260 Nm je k dispozici ihned po rozjezdu. Řidič může zvolit jeden ze třech jízdních režimů: Normal, Eco a Sport. V zájmu optimálního využití energie, uložené v trakční baterii o výkonu 50 kWh, je rychlost Mokky-e elektronicky omezena na 150 km/h. Při nabíjení na výkonné veřejné nabíječce 100 kW DC se baterie nabije na 80 procent své kapacity už za 30 minut. Podle metodiky WLTP1 činí jízdní rádius elektromobilu Mokka-e až 324 km. K nabíjení Mokky–e lze využít domovní zásuvku, wall-box nebo veřejné rychlonabíječky. Vestavěná nabíječka Mokky-e může být jednofázová, nebo třífázová. Na trakční baterii dává Opel záruku 8 let/ 160 000 km.

Majitele vozů Opel Mokka/Mokka-e se mohou spolehnout na služby OpelConnect a aplikaci myOpel.

Výkonová škála zážehových a vznětových motorů Opelu Mokka sahá od 74 kW/100 k až po 96 kW/130 k. Charakteristickým rysem všech pohonných jednotek je mírná spotřeba a výborné výkony (předběžná kombinovaná spotřeba dle NEDC[2]: 4,8-3,8 l/100 km, 111-100 g/km CO2).

Vnitřní třecí ztráty motorů byly minimalizovány. Turbodmychadlo reaguje naprosto bezprostředně a motory tak mají skvělý zátah od nízkých otáček. Všechny motory jsou standardně propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, k výkonnějším agregátům si zákazníci mohou zvolit i plynule řadící osmistupňovou automatickou převodovku.

V nabídce pohonných jednotek je i vitální turbodiesel 1.5 CDTI o výkonu 81 kW/110 k a točivým momentem 250 Nm, propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Předběžná spotřeba vznětové verze Mokky dle NEDC2: 3,8 l/100 km, emise 100 g/km CO2.

Inovace pro všechny: Světlomety IntelliLux LED® Matrix, špičkové asistenční systémy

Nová Mokka je vybavena špičkovými technologiemi, příkladem může být adaptivní tempomat ACC (Advanced Cruise Control) nebo systém aktivního udržování v jízdním pruhu ALP (Active Lane Positioning). Vynikající adaptivní a neoslňující světlomety IntelliLux LED® Matrix se 14 elementy jsou v tomto segmentu unikátní nabídkou. Všechny verze jsou standardně vybaveny elektrickou parkovací brzdou a čtením dopravních značek. K dispozici je i couvací kamera se záběrem 180 stupňů a systém samočinného parkování.

Nabídka infotainmentu zahrnuje přístroje Multimedia Radio a Multimedia Navi se sedmipalcovým dotykovým barevným displejem. Špičkou je přístroj Multimedia Navi Pro s desetipalcovým barevným dotykovým displejem. Displeje jsou dokonale integrovány do elegantního přístrojového štítu Pure Panel a jsou mírně natočeny směrem k řidiči.

Skvělá agronomická sedadla jsou již delší dobu charakteristickými prvkem vozů Opel. Pro Mokku jsou připravena sedadla čalouněná Alcantarou nebo kvalitní kůží. Třešničkou na dortu jsou kožená sedadla s masážní funkcí pro řidiče. Ve středovém panelu před řidičem je odkládací schránka, ve které je možné induktivně nabíjet smartfony. 

[1] Předběžné údaje o spotřebě a emisích CO2 jsou určeny dle normy WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, Regulation EU 2017/948). Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách a ovlivňuje jej řada faktorů, především jízdní styl řidiče, profil trasy, vnější teplota a používání vytápění nebo klimatizace.

[2] Předběžné údaje o spotřebě a CO2 jsou určeny dle metodiky WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, Regulation EU 2017/948), a tyto hodnoty jsou zpětně přepočítány do metodiky NEDC v zájmu porovnatelnosti s jinými vozy.

SRBA SERVIS s.r.o. - OPEL MOKKA

Světová premiéra nového Opelu Mokka
Světová premiéra nového Opelu Mokka
Světová premiéra nového Opelu Mokka
Světová premiéra nového Opelu Mokka

Text který píšete je pro mne moc dlouhý, zkuste ho zkrátit