Nová Panda přichází, aby oslavila prvních 40 let své existence!

29 říj 2020

  • Při příležitosti 40. narozenin představuje značka Fiat novou Pandu, která je nejen ohleduplnější k životnímu prostředí, ale nabízí i více technologií a zábavy.
  • Nová Panda Sport, která rozšiřuje rodinu Fiat Sport tvořenou modely 500X, 500L a Tipo se zaměřuje na mladé a dynamické zákazníky.
  • Nová Panda nabízí řadu nových prvků a funkcí: rádio se 7“ dotykovou obrazovkou, nové nárazníky, dva nové exkluzivní odstíny karoserie modrý Ceramic a matně šedý, nové interiéry se sedadly a palubní deskou vyrobenými z recyklovaných materiálů, exkluzivní 16“ litá kola.
  • Nová řada se vyznačuje třemi povahami: Life, která je určena pro zákazníky žijící ve městě, avšak vždy naplno, Sport, pro ty, kteří mají rádi aktivní životní styl a Cross pro zákazníky, kteří chtějí svůj vůz využívat i k objevování přírody.  
  • K dispozici je široká škála výbav: Panda, City Life, Sport, City Cross a Cross.
  • K dispozici s hybridním pohonem, zážehovým 4x4, CNG a LPG
  • Nejdemokratičtější hybrid na trhu s motorem 1.0 FireFly o výkonu 70 k je nyní k dispozici u všech verzí řady. 

Nová Panda slaví své první 40 narozeniny. Při této příležitosti se značka Fiat rozhodla svou funkční ikonu přepracovat a rozšířit ji o novou verzi Panda Sport. Modelová řada nyní zahrnuje pět stupňů výbavy, jež reprezentují tři nové povahy modelu. Zákazníkům toužícím po městském stylu je určena povaha Life zosobněná ve stupních výbavy Panda a City Life. Ti, kteří preferují dynamickou a osobitější povahu jistě upřednostní sportovní povahu v podobě modelu Panda Sport. Zákazníci toužící po dobrodružství v přírodě pak zvolí modely z kategorie Cross, tedy Pandu City Cross nebo Pandu Cross.

Nová Panda je přirozenou evolucí výtvoru, který je již 40 let synonymem šarmu, snadného využití a všestrannosti. Panda ale nabízí mnohem více. Je to model doslova nabitý funkční a emoční hodnotou, je symbolem svobody cestování a produktem, který se stal součástí kolektivního povědomí tak, jako několik dalších výtvorů italské kreativity, od Fiatu 500 a skútru Piaggio Vespa přes kávovar Moka Bialetti až po popelník Cubo od Bruna Munariho.

„Od roku 1980 si ikonický městský vůz značky Fiat získal srdce svých příznivců i řadou rekordů: již 8 let po sobě je nejprodávanějším vozem v Itálii, spolu s modelem 500, a také nejprodávanějším městským vozem v Evropě, jenž se může pochlubit více než 375 000 prodanými vozy ročně“, řekl Luca Napolitano, ředitel značek Fiat, Lancia a Abarth pro region EMEA. „K tomuto úspěchu přispěly i speciální série uvedené v posledních letech, jejichž cílem bylo prozkoumat nové nezmapované oblasti segmentu městských vozidel. Některé z posledních sérií – Panda Waze z roku 2018, Panda Wind z roku 2019 či Panda Trussardi – pomohly k tomu, že se Panda stala nejprodávanějším městským vozem v Itálii. Štafetu nyní přebírá nová Panda, která je dalším krokem vpřed ve smyslu ohleduplnosti k životnímu prostředí, technologií, osobitosti, zábavnosti a funkčnosti. Panda ve všech těchto ohledech vždy excelovala a nabízela důmyslná řešení, která umožňovala, aby se tato kouzelná krabička během let vyvíjela, a přitom zůstala věrna sama sobě“.

Nová Panda je jediným městským vozem v segmentu, který se může pochlubit kompletní paletou verzí ve smyslu trakce (4x2 a 4x4) i motorizací (zážehové 4x4, hybridní, CNG a LPG). To vše je zabaleno do známé, robustní a uklidňující formy, která je stejně okouzlující ve městě, jako i na vzdáleném úpatí hory. Pandu proslavila také její charakteristika: kompaktní vnější rozměry, konfigurovatelný velký vnitřní prostor a originální barevné kombinace.

Svět Life zosobněný ve verzích Panda a City Life

První možností je výbava Panda Life, která je zároveň vstupní branou do světa tohoto ikonického modelu. Jedná se o dostupný vůz, který je však nabitý chytrými řešeními, což z něj činí ideálního společníka pro všechny druhy cestování. Druhou výbavou je nová Panda City Life, která se zaměřuje na zákazníky hledající nejlepší rovnováhu mezi cenou a podstatou, aniž by se ale vzdali atraktivního a osobitého stylu. Design Pandy City Life zahrnuje nové přední nárazníky, zcela novou vložku bočních prahových nástavců a nová 15“ kola Life. Tato verze je charakteristická kontrastními černými doplňky, které jsou součástí standardní výbavy: střešní ližiny, boční ochranné lišty, kryty vnějších zpětných zrcátek nebo vnější kliky dveří. Městská povaha je patrná také v interiéru, který je charakteristický dvoubarevnými šedými sedadly a palubní deskou v antracitovém odstínu, dále manuální klimatizací a systémem Uconnect s digitálním rádiem DAB, technologií Bluetooth 2.1 a držákem chytrého telefonu na palubní desce (na přání s novou 7“ dotykovou obrazovkou, digitálním rádiem DAB, funkcemi zrcadlení chytrého telefonu a držákem telefonu).

Nová Panda Sport pro zákazníky s aktivním životním stylem

Rodinu Fiat Sport zahrnující v současné době modely 500X, 500L a Tipo nyní doplňuje nová Panda Sport, která je zaměřená na mladé a dynamické zákazníky.

Nová verze je okamžitě rozpoznatelná podle výrazných estetických prvků, jakými jsou nová dvoubarevná 16“ litá kola s černými a červenými kryty nábojů, kliky dveří a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie (na přání v leskle černém odstínu spolu s černou střechou) a exkluzivní chromované logo Sport na bocích nad ukazatelem změny směru jízdy. K dispozici je rovněž matně šedý odstín karoserie.

Stejně odvážné prvky se nacházejí také v interiéru, který vyniká především palubní deskou v titanovém odstínu, specifickým obložením dveří z eko kůže, černým stropem a novými sedadly s tmavě šedým čalouněním, detaily z eko kůže, látkovým čalouněním bočních panelů a červeným prošíváním. Zákazníci toužící po ještě odvážnějším vzhledu mohou Pandu Sport vybavit paketem Pandemonio, který je poctou sadě uvedené na trh v roce 2006 u modelu Panda 100 HP. Tento paket zahrnuje červené brzdové třmeny, černé rámečky oken a nový volant čalouněný eko kůží s červeným prošíváním.

Mezi standardní prvky patří rovněž nové rádio se 7“ dotykovou obrazovkou s digitálním rádiem DAB a příprava pro zrcadlení chytrého telefonu včetně jeho držáku. 

Verze Cross a City Cross pro všechny, jež touží po svobodě

Třetí povahou nové Pandy je Cross a reprezentují ji výbavy City Cross a Cross, které se vyznačují osobitým offroadovým charakterem. Obě verze jsou k dispozici s pohonem 4x2 i 4x4 a nyní mohou být poháněné také motorem na zemní plyn.

Nová Panda City Cross byla navržena pro zákazníky, kteří touží po městském voze připomínajícím off-road, avšak za přijatelnou cenu. Jedná se tedy o vůz, ve kterém si mohou odpočinout od každodenního života a užít si vzrušující městská dobrodružství.

Pokud jde o estetiku, nový model nabízí nový modrý pastelový odstín Ceramic Blue, který vytváří dokonalou kombinaci s novým dvoubarevným (modro-černým) čalouněním eko kůží na obložení dveří a sedadlech, jež jsou zušlechtěna stříbrným prošíváním, a textilním čalouněním obložení bočních panelů. Centrální část palubní desky hostí 7“ dotykovou obrazovku (volitelně) a automatickou klimatizaci, která je standardem. Městský vzhled nové Pandy City Cross doplňují LED světla denního svícení DRL a prvky v černém odstínu, a to na střešních ližinách a bočních prazích.

Paletu verzí uzavírá Panda Cross, vrcholný model řady s offroadovým charakterem a vzhledem, jako i výbavou, který je určen zákazníkům toužícím po plné výbavě. Ve standardu nechybí nová stylová 15“ kola, dvojice tažných ok pod mřížkou nárazníku a chromovaná povrchová úprava střešních ližin a bočních lišt s černým reliéfním nápisem Cross.

Bohatá standardní výbava zahrnuje zadní parkovací sensory, automatickou klimatizaci, kůží čalouněný volant, nové obložení dveří černou eko kůží, novou „dřevěnou“ palubní desku vyrobenou z recyklovaných materiálů a nový infotainment Uconnect se 7palcovou dotykovou obrazovkou, digitálním rádiem DAB, zrcadlením chytrého telefonu včetně jeho držáku. Mezi nové prvky patří také dvoubarevná sedadla, která byla vyrobena s ohledem na udržitelnost a jejich středovou část tvoří textilie s 37procentním podílem recyklovaných plastů. Sedadla jsou zušlechtěna hnědým prošíváním, detaily z eko kůže a specifickým logem Cross. 

Nová generace infotainmentu

Vůbec poprvé přichází Panda s novým systémem Uconnect™ se 7“ dotykovou obrazovkou, digitálním rádiem DAB a zrcadlením chytrého telefonu včetně jeho držáku. Funkce zrcadlení integruje telefon do displeje vozidla, díky čemuž může uživatel telefonovat, přistupovat k oblíbeným hudebním souborům, odesílat a přijímat textové zprávy, získávat směrové instrukce na základě aktuální dopravní situace a mnoho dalšího, to vše při plném soustředění na jízdu.

Nový mild hybridní motor je nyní k dispozici pro celou řadu

Mild hybridní technologie, která byla představena v únoru u modelu Panda Hybrid Launch Edition, exkluzivní speciální série, a také Fiatu 500 Hybrid Launch Edition je nyní k dispozici pro celou řadu Panda. Toto řešení pohonu přináší účinnost, kompaktnost, nízkou hmotnost a dostupnost hybridní technologie. Stručně řečeno, jedná se o nejlepší řešení pro městská vozidla, které je v dokonalém souladu s přístupem značky Fiat, která je průkopníkem udržitelnějších technologií a inovátorem v oblasti mobility.

Mild hybridní systém tvoří tříválec FireFly o objemu 1 l s výkonem 51,5 kW (70 K) s emisní specifikací Euro 6D Final a elektromotor BSG (řemenem poháněný startér-generátor). Motor BSG regeneruje energii během brzdění a zpomalování a ukládá ji do lithium-ion baterie s kapacitou 11 Ah. Tato energie je pak využita pro pohon elektromotoru o výkonu 3,6 kW, a to pro restartování spalovacího motoru v režimu Stop&Start a asistenci při zrychlování.

Ve srovnání s motorem 1.2 Fire o výkonu 69 k mild hybridní motor Pandy zlepšuje spotřebu paliva a snižuje emise CO2 až o 30 %, současně však zajišťuje srovnatelný výkon a vysoký jízdní komfort, a to i při restartování motoru. Systém BSG rovněž znamená, že spalovací motor se po vypnutí opětovně nastartuje velmi tiše a bez vibrací.

Převodové ústrojí je tvořeno novou šestistupňovou převodovkou navrženou pro další optimalizaci rozsahu použití motoru. Nová Panda Hybrid umožňuje zákazníkům přístup ke všem výhodám hybridních vozidel, což v závislosti na místních předpisech zahrnuje svobodu vjezdu a pohybu v městských centrech, levnější parkování a daňové úlevy.

Paket D-Fence by Mopar

Na přání může být nová Panda vybavena novým paketem D-Fence by Mopar, který sestává ze tří prvků optimalizujících čistotu ve vozidle. Kabinový filtr zabraňuje vnikání nečistot do vozidla, blokuje částice a prakticky 100 % alergenů, navíc snižuje tvorbu plísní a bakterií o 98 %. Čistička vzduchu v kabině filtruje mikročástice, jakými jsou pyl nebo bakterie. Posledním prvkem paketu je UV lampa, která čistí všechny kontaktní plochy ve vozidle, tedy volant, řadicí páku a sedadla.

Čtyřicet let rekordů v oblasti ekologie, technologií, osobitosti a zábavy

Sledovat historii modelu Panda je jako listovat v albu čtyřmi desítkami let, které je plné vzpomínek na automobil, který se vždy vyvíjel, ale současně zůstal věrný sám sobě. Tajemství úspěchu typického městského vozidla Fiat spočívá v jeho vhodnosti pro každou příležitost. Od svého uvedení v roce 1980 na autosalonu v Ženevě se Fiat Panda stal velmi rychle známý jako kouzelná skříňka plná originálních a překvapivých nápadů. Pro připomenutí 40letých úspěchů této italské ikony vytvořila značka tři videa zaměřená na hnací ústrojí, styl a chytrá řešení, v nichž se Luca Napolitano, ředitel značek Fiat, Lancia a Abarth pro region EMEA vrací do minulosti, aby odhalil tajemství Pandy a nahlédl do budoucnosti tohoto nadčasového modelu.

Panda byla ve svém segmentu vždy inovátorem. Například v oblasti ekologie se Panda Elettra (1990) stala jedním z prvních masově vyráběných elektromobilů v Evropě, zatímco Panda Natural Power (2006) byla prvním masově vyráběným vozidlem na zemní plyn, který o rok později následovala Panda EasyPower s pohonem na LPG. Panda Hybrid Launch Edition, spolu s modelem 500, je prvním vozem značky Fiat s mild hybridním pohonem, který je připraven změnit městskou mobilitu. Z hlediska technologických inovací je tento model značky Fiat bezkonkurenční. V roce 1983 byl prvním městským vozem s pohonem 4x4 a v roce 2013 prvním vozem své třídy s automatickým nouzovým brzděním. Jeho charakteristika dokázala fascinovat nejen laickou, ale i odbornou veřejnost. V roce 2004 jako první městský vůz získala Panda ocenění Auto roku, v roce 2019 mu pak britský magazín 4x4 udělil titul „4x4 roku“. Modelu neunikly ani rekordy spadající do oblasti zábavy: v roce 2004 byla Panda prvním městským vozem, který dosáhl základního tábora na Mount Everestu tyčícího se ve výšce 5200 metrů nad mořem. V roce 2017 Panda Cross 4x4 úspěšně absolvovala legendární rally Dakar, čímž se stala prvním italským vozem, prvním modelem značky Fiat a prvním modelem odvozeným od standardního subkompaktního vozu, který tuto soutěž dokázal dokončit. Fiat Panda pokořil řadu dalších rekordů: za 40 let na trhu dosáhl více než 8 milionů prodaných vozidel, a i letos kraloval prodejům v Itálii coby celkově nejprodávanější vůz (již osmým rokem po sobě) a potvrdil i svou přední pozici na evropském trhu, kde zaznamenal 3% růst proti předchozímu roku a dosáhl největšího tržního růstu od roku 2012 do současnosti mezi všemi automobily (+17,1 %).

Dostupnost výbav může být na lokálním trhu odlišná.

Srba servis - Modely Fiat

Nová Panda přichází, aby oslavila prvních 40 let své existence!
Nová Panda přichází, aby oslavila prvních 40 let své existence!
Nová Panda přichází, aby oslavila prvních 40 let své existence!
Nová Panda přichází, aby oslavila prvních 40 let své existence!
Nová Panda přichází, aby oslavila prvních 40 let své existence!
Nová Panda přichází, aby oslavila prvních 40 let své existence!

Text který píšete je pro mne moc dlouhý, zkuste ho zkrátit