Nová 500 přichází: nastal čas podniknout kroky pro lepší budoucnost

4 bře 2020
  • Světová premiéra nového Fiatu 500, prvního ryze elektrického modelu skupiny FCA.
  • Třetí generace Fiatu 500 je zcela nová. Nabízí více prostoru, vyspělejší technologie, nový styl, a přesto jde stále o Cinquecento.
  • Dojezd: až 320 km podle cyklu WLTP, rychlonabíječka o výkonu 85 kW ve standardu.
  • První městské vozidlo s autonomním řízením úrovně 2 a první vůz skupiny FCA vybavený revolučním infotelematickým systémem UConnect 5.
  • Leonardo DiCaprio vyjádřil mimořádnou podporu vizi nového Fiatu 500 v novém videu „All-In“ https://www.youtube.com/watch?v=j9_upuvzDIY&feature=youtu.be
  • K dispozici je rovněž video „Reinkarnace“, které vypráví příběh evoluce značky Fiat prostřednictvím kultovní 500.
  • https://www.youtube.com/watch?v=Lq0_lgln71U&feature=youtu.be
  • Ojedinělá vozidla: 500 Giorgio Armani, B.500 MAI TROPPO [Never too much] od Bvlgari a 500 Kartell. Ikony Made in Italy představují své interpretace nové 500 v duchu udržitelnosti.
  • Fiat 500 je nyní „Italskou ikonou a čestným členem“ sdružení Altagamma, které sdružuje nejlepší italské společnosti podporující národní výjimečnost ve světě.

„Nastal čas podniknout kroky pro zlepšení budoucnosti.“ Planeta Země prochází velmi delikátním obdobím, které nemá v její historii obdoby. Všichni jsme byli vyzváni, abychom podnikli kroky k vytvoření lepší budoucnosti. Fiat tuto výzvu přijal a přináší světu řešení v podobě svého největšího klenotu: Fiatu 500. Pětistovka držela vždy krok s dobou a měnila se s novými sociálními potřebami.

Dnes byl v Miláně představen první plně elektrický model skupiny FCA v podobě „Nové 500“. Tento nový model zcela změní pravidla hry u vozidel s nulovými emisemi.

Při představě budoucnosti modelu 500 vycházela značka z toho, co z něj učinilo to, čím dnes je. Totéž platilo o první generaci, která v 60. letech nabídla mobilitu a svobodu. 500 představovala podstatnou změnu týkající se celé společnosti a stala se doslova milovanou. Je to vozidlo, které bylo vždy na vrcholu vlny doby a etablovalo se jako ikona už od své premiéry před 63 lety.

S druhou generací představenou v roce 2007 uvedl Fiat 500 koncept atraktivního a okouzlujícího městského vozidla, které se stalo ikonou italské módy a stylu, která dobila svět. Tento neustále se vyvíjející model za posledních třináct let inspiroval umělce a hudebníky a stal se základem více než 30 speciálních sérií.

Nyní, v roce 2020, přichází nová éra a je na čase, aby Fiat 500 využil veškerou svou popularitu, inspiroval ke změnám a stal se součástí řešení.

Mobilita by měla být udržitelnější, propojenější a autonomnější v rámci stále přísnějších předpisů. V tomto ohledu bude třetí generace Fiatu 500 opět stanovovat nová měřítka, přičemž ale nabídne tradiční přitažlivý design a pověstné potěšení z jízdy. Není to pouze revoluce, ale přímo reinkarnace ducha, která může inspirovat obnovu. Ve skutečnosti pravidla a předpisy pro skutečnou revoluci nestačí, je zapotřebí něco ikonického a krásného: nový Fiat 500.

Cestu změny nemůžete absolvovat sami. Potřebujete partnera se stejně pozitivním pohledem na věc, partnera, který se chce podílet na zlepšení stavu naší planety sdílením svých hodnot a cílů. Do projektu „New 500“ se proto zapojil i Leonardo DiCaprio. Světová hvězda největší velikosti, která se osobně podílí na ochraně Země přes 20 let, nabídla svou podporu vizi nového elektrického městského vozu. V kampani All-In zve všechny, aby přispěli, stejně jako Fiat modelem 500.

Tuto vizi sdílejí i další partneři – Giorgio Armani, Bvlgari a Kartell, tři kultovní společnosti ze světa Made in Italy, které spolu se značkou Fiat vdechly život strategii, ve které je udržitelnost úzce propojená s dokonalostí v oblasti znalostí, kreativity a inovací. Vznikla tak trojice ojedinělých, jedinečných a exkluzivních ukázek modelu Fiat 500. Abychom vytvořili tyto modely, vzali jsme hodnoty kultovní 500, nejznámějšího městského vozidla a spojili je s hodnotami, které definují jeho třetí generaci. Kombinace těchto hodnot vedla ke vzniku tří jedinečných modelů 500, které se vyznačují stylem, kreativitou a řemeslným zpracováním.

Jedná se o skutečné mistrovské vrcholy italské vynalézavosti, v rozsahu velkého uměleckého díla. Tato tři jedinečná díla byla vytvořena s vůlí a odhodláním využívat udržitelné, přírodní a recyklované materiály.

Tato strategie, zaměřená na zlepšení stavu naší planety, zahrnuje rovněž charitativní akci. Veškerý výnos z prodeje těchto tří jedinečných modelů – 500 Giorgio Armani, B.500 „MAI TROPPO“ by Bvlgari a 500 Kartell – půjde do jedné z ekologických organizací Leonarda DiCapria.

Nejlepší možný dojezd, dobíjení a jízdní vlastnosti

Při navrhování nového modelu 500 začali inženýři s prázdným listem papíru, díky čemuž mohli pracovat na každém aspektu s maximální pozorností k detailům a zvolit nejlepší možná řešení.

Dojezd a čas dobíjení představují z pohledu zákazníků dva klíčové problémy. Lithium-iontové baterie s kapacitou 42 kWh poskytují nové 500 dojezd v cyklu WLTP až 320 km.

Pro optimalizaci času dobíjení je nová 500 vybavena rychlonabíječkou o výkonu 85 kW, která je uzpůsobena pro extrémně rychlé dobití baterie. Vytvoření dostatečné rezervy energie na 50 km zabere pouhých 5 minut, což je více než průměrný denní nájezd. Rychlonabíječka dokáže baterii nabít na 85 % za pouhých 35 minut. Zásuvka Combo 2 umístěná na pravém zadním bočním panelu vozidla umožňuje připojení k rychlé dobíjecí stanici, pro nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem.

K dispozici jsou také řešení pro domácí dobíjení. Zaváděcí edice nové 500 zahrnuje dobíjecí stanici Easy Wallbox™, která může být připojena k běžné domácí elektrické síti. Společnost ENGIE EPS vyvinula tuto stanici exkluzivně pro skupinu FCA a v Evropě ji bude nabízet značka Mopar, což zajistí shodu s uváděnými modely. Jedná se o jednoduché a dostupné „plug-and-charge“ řešení, které lze spravovat přes rozhraní Bluetooth a umožní stabilizovat energetické zatížení při dobíjení 500 v domácích podmínkách, při dobíjecím výkonu až 3 kW. To vše bez nutnosti zásahu kvalifikovaného pracovníka. Stanice Easy Wallbox™ je také připravena na upgrade výkonu až na 7,4 kW, což poskytne plné nabití v domácích podmínkách za pouhých 6 hodin. Součástí vozu bude rovněž kabel Mode 3 pro dobíjení u veřejných dobíjecích stanic.

Nová 500 nabízí tři jízdní režimy: Normal, Range a Sherpa, které lze volit na základě vašeho jízdního stylu.

Režim Sherpa optimalizuje všechny dostupné zdroje, aby zajistil, že se dostanete do cíle. Režim Sherpa spravuje několik komponent s cílem snížit spotřebu energie na minimum, přesně tak, abyste mohli pohodlně dosáhnout svého cíle zadaného v navigaci, případně nejbližší dobíjecí stanice. Stejně jako himalájský šerpa, který má na starosti celou expedici a vede ji k cíli, i tento režim se stará o různé parametry: maximální rychlost (omezena na 80 km/h), odezvu plynového pedálu za účelem snížení spotřeby energie a deaktivaci klimatizace a vyhřívání sedadel (řidič má ovšem možnost je kdykoliv zapnout).

Režim Normal je nejblíže typické jízdě se spalovacím motorem, zatímco režim Range aktivuje funkci „one pedal-drive“. Volbou tohoto režimu můžete svou novou 500 řídit pouze s pomocí plynového pedálu. Uvolnění pedálu plynu způsobuje mnohem větší zpomalení než u běžného spalovacího motoru, téměř, jako byste stlačili brzdový pedál. Brzdový pedál je nutné použít pro úplné zastavení, avšak při každodenních jízdách a větších zkušenostech, můžete snadno jezdit pouze pomocí plynového pedálu.

Elektromotor disponuje výkonem 87 kW, poskytuje nejvyšší rychlost 150 km/h (omezena) a zrychlení z 0 na 100 km/h mu zabere pouze 9 sekund, sprint na 50 km/h pak zvládne za 3,1 sekundy.

Autonomní řízení úrovně 2 a konektivita

Vozidlo budoucnosti není jen elektromobil, ale musí jít ještě o něco dál, doslova se posunout na další úroveň. Fiat 500 je prvním vozem svého segmentu nabízejícím autonomní řízení úrovně 2, což v městské mobilitě přináší řadu výhod.

Přední kamera sleduje prostor kolem vozidla, v příčném i podélném směru, inteligentní adaptivní tempomat (iACC) brzdí nebo zrychluje podle přítomnosti překážek, jakými jsou vozidla, cyklisti či chodci a systém udržování v jízdním pruhu udržuje při jasně čitelném značení na vozovce vozidlo v daném jízdním pruhu.

Inteligentní rychlostní asistent čte rychlostní omezení dané dopravními značkami a doporučuje řidiči jejich akceptování, zatímco monitoring mrtvého úhlu pro městský provoz pomocí ultrazvukových snímačů sleduje mrtvé úhly a varuje řidiče před nebezpečím prostřednictvím ikony na vnějším zpětném zrcátku. Je zde také asistent pozornosti řidiče, který řidiče upozorní a doporučí mu zastavení a odpočinek, jakmile odhalí pokles pozornosti. 360stupňové senzory poskytují řidiči naprostou kontrolu okolí vozidla a zabraňují tak kolizi při parkování nebo složitějším manévrování.

Třetí generace 500 je prvním vozem skupiny FCA vybaveným novým infotelematickým systémem UConnect 5, platformou konektivity navrženou pro budoucnost. FCA ji vyvinula s cílem poskytnout zákazníkům zcela nový zážitek. Využívá snadný, intuitivní a neuvěřitelně přizpůsobitelný operační systém Android Automotive. Pro konfiguraci zobrazování funkcí a aplikací může řidič použít přehledné widgety. Funkce Apple CarPlay je zde zcela bezdrátová a systém je připraven nabídnout stejnou funkci i pro Android Auto. **

Stručně řečeno, 500 nabízí bezproblémovou integraci vašeho chytrého telefonu a nabízí dotykovou obrazovku s vysokým rozlišením o rozměru 10,25“ v horizontálním uspořádání, která dokonale zapadá do palubní desky a sleduje její design.

UConnect 5 kombinuje telematický modul, povinnou funkci tísňového volání a nabízí řadu inovativních služeb konektivity:

  • My Assistant: asistenční systém, který spojí zákazníka s operátorem, aby mohl požádat o pomoc v případě poruchy a získat podporu při vyřešení jakéhokoliv problému. Zákazník rovněž obdrží prostřednictvím e-mailu zprávu, ve které je popsaný stav jeho vozu.
  • My Remote: zákazníci mohou ze svého chytrého telefonu zkontrolovat úroveň nabití baterie, naplánovat dobíjení vozidla v nejúspornějším čase, najít jeho přesnou polohu na parkovišti, zamknout anebo odemknout dveře, zapnout a vypnout světla a naprogramovat spuštění klimatizace.
  • My Car: pro kontrolu stavu vozidla prostřednictvím mobilní aplikace s okamžitým ověřením různých parametrů, počínaje tlakem v pneumatikách a konče pravidelnou servisní prohlídkou.
  • My Navigation: prostřednictvím mobilní aplikace můžete poslat svůj cíl do navigace vozidla, identifikovat trasu a zkontrolovat podmínky dopravy a počasí a také přítomnost radarů na celé trase. Můžete si rovněž prohlídnout dobíjecí stanice ve vaší blízkosti v podobě geografických bodů na mapě, kterých můžete dosáhnout na základě aktuální úrovně nabití vaší baterie. Mapy se průběžně bezdrátově aktualizují.
  • My Wi-Fi: skutečný přístupový bod Wi-Fi, který umožňuje připojení až osmi zařízení k internetu současně, stejně jako jste zvyklí doma. My Wi-Fi rovněž umožňuje interakci s vozem pomocí technologie hlasové asistence Amazon Alexa, která je lídrem v dané oblasti.
  • My Theft Assistance: zákazníci obdrží okamžitou informaci v případě odcizení vozidla. Jakmile je krádež potvrzena policejní zprávou, systém poskytne policii pomoc při sledování a opětovném získání vozidla

Nová 500 se narodila s dokonalým připojením. Komunikuje s vámi uvnitř i vně, což vám umožňuje nastavit navigování k cíli předem, nebo nastoupit do již vychlazeného vozidla. Jakmile se otevřou dveře, váš mobilní telefon bude připojen během 5 sekund. To vše bez nutnosti připojení dobíjecího kabelu telefonu.

Zaváděcí edice se rovněž může pochlubit rozhraním Natural Language s pokročilým rozpoznáváním hlasu, díky kterému můžete komunikovat s vozem o nastavení parametrů, klimatizace a volbě oblíbené hudby.

Styl a design

Pokud jde o styl, Nová 500 řeší mobilitu budoucnosti typicky italským způsobem a spojuje odkazy obou předchozích generací. Nesmíme totiž zapomenout, že se jedná o ikonický městský vůz se stejnými stylistickými prvky a čistým designem. Klasickým, atraktivním a zakořeněným v 63leté historii. Během návrhu a definice vzhledu třetí generace modelu 500 pracovalo stylistické centrum značky Fiat s čistými liniemi a využívalo přitom stejného výrazového jazyka. Vzhled je rázný, vyspělý, kompaktní a zároveň svižnější, elegantnější a zohledňuje nové proporce podvozku. Díky tomu je prostorově atraktivní a vyjadřuje větší stabilitu a přítomnost.

Dalším požadavkem bylo dodat novému vozu speciální logo 500, které se poprvé objeví ve středu přední části místo tradičního loga značky. Aktuální logo 500 vzadu si udržuje spojení s minulostí, má však specifickou podobu se světle modrými okraji a pomocí designu a barev mění poslední nulu na písmeno „E“.

Nová 500 disponuje všemi stylistickými prvky řady 500, které však působí klidněji. Přední část je vertikální jako u verze z roku 1957, díky čemuž je méně zarážející a zdůrazňuje dynamický profil. Dělící rovina kapoty u první generace oddělovala kapotu od kruhových světlometů, zatímco u současná verze tato rovina dělí eliptický světlomet dotvářený jakousi řasou na kapotě. Mírně eliptické světlomety, mají stále svůj ikonický vzhled, vyjadřují však více technologickou povahu, jsou modernější, a tudíž i přitažlivější. Kliky dveří jsou zcela zapuštěné a disponují elektrickým odemykáním. Jedná se stále o usměvavé vozidlo, které ani ve své třetí generaci neztrácí svůj bezstarostný výraz.

Jeho podoba demonstruje tvůrčího ducha. Nová platforma poskytla třetí generaci 500 o 6 cm větší šířku, o 6 cm větší délku a o 2 cm delší rozvor náprav. Kola jsou nyní větší a umístěná dále od sebe, což vozu dodává větší osobitost a prozrazuje větší pohodlí, navzdory tomu, že jde stále o vůz s délkou pod čtyři metry.

Interiér elektrické 500 je zcela nový a velmi elegantní s jasnými odkazy na první generaci. Stylistické centrum rozdělilo vnitřní prostor velmi efektivním způsobem, díky čemuž se vyznačuje formální jednoduchostí, estetičností a vizuální čistotou. Příkladem může být širší a štíhlá palubní deska a také modulární řešení odkládacích prostor mezi předními sedadly, v místě dřívější konzole s řadicí pákou, což výrazně zlepšilo vnímaný komfort. Interiér nabízí více prostoru v oblasti ramen i nohou a jeho zcela plochá podlaha ukrývá lithiové baterie, což znamená, že nijak neomezují kapacitu zavazadlového prostoru. Výsledkem je velmi promyšlené a stylisticky čisté prostředí s menším počtem tlačítek, vyznačující se harmonickými liniemi. Tak jako u hybridního Fiatu 500 i u elektrické verze budou některé stupně výbavy nabízet sedadla vyrobená z příze Seaqual, která vzniká z plastového odpadu pocházejícího z moře. Jiné výbavy pak místo pravé kůže využívají eko kůži.

Neuvěřitelné vzrušení

Fiat 500 byl vždy synonymem vzrušení. Třetí generace byla navržena tak, aby nabudila stejný pocit ještě před stiskem startovacího tlačítka. Nová 500 se představuje rovněž ve verzi kabriolet. Jedná se o první kabriolet se čtyřmi místy a zcela nulovými emisemi: zcela otevřený, zcela elektrický a zcela tichý. Jako ikona La Dolce Vita se musela 500 zrodit znovu, aby zdůraznila veškeré kouzlo svých tvarů a zvuků. Pokud jde o zvuky, je zde další jedinečný rys městského automobilu, který se objeví o něco později. Půjde o systém akustického varování vozidla AVAS, což je akustická výstraha pro chodce, která je povinná při rychlostech do 20 km/h. Zvolený zvuk není běžným akustickým signálem, ale spíše hudbou (Amarcord od Nina Roty) v ryzím stylu Dolce vita, což je dalším příklad originální italské kreativity.

„la Prima“ – edice pro uvedení na trh

Sen se stává skutečností: edice „la Prima“, limitovaná edice navržena pro uvedení nové 500 přichází s vlastním osobitým stylem, exkluzivitou, technologiemi a konektivitou.

Styl. Jedná se jednoznačně o 500, a proto je ztělesněním stylu a pozornosti věnované detailům. Navíc je elektrická a udržitelná. Dokonce i paleta barev byla inspirována přírodou a jejími základními prvky. „la Prima“ je k dispozici ve třech barvách:

  • Mineral Grey - Šedá Mineral (metalická) připomínající Zemi,
  • Ocean Green - Zelená Ocean (perleťová) představující moře,
  • Celestial Blue - Modrá Celestial (třívrstvá), která je poctou nebi.

Zaváděcí edice rovněž zahrnuje full LED světlomety, čalounění eko kůží, 17palcová kola s diamantovou úpravou a chromované prvky kolem oken a na bocích.

Technologie. „la Prima“ je vybavena nejvyspělejšími asistenčními systémy řidiče ADAS, které jsou k dispozici:

  • autonomním nouzovým brzděním s detekcí chodců a cyklistů, inteligentním rychlostním asistentem a sledováním jízdních pruhů;
  • zadní parkovací kamerou s vysokým rozlišením a naváděcími linkami;
  • inteligentním adaptivním tempomatem (iACC) a udržováním uprostřed jízdního pruhu;
  • automatickými světlomety a automatickým přepínáním mezi potkávacími a dálkovými světly;
  • tísňovým voláním;
  • elektrickou parkovací brzdou.

„la Prima“ je samozřejmě vybavena i autonomním řízením úrovně 2, jako první městský vůz.

Konektivita. Nový infotelematický systém UConnect 5: 7“ TFT obrazovka, rádio s dotykovou obrazovkou 10.25“ a navigací, digitální rádio, bezdrátové funkce CarPlay/Android Auto, telematický box.

Kabriolet „la Prima“ je jediným čistě elektrickým čtyřsedadlovým kabrioletem na trhu. Standardně je dodáván s novou výbavou včetně 85 kW rychlonabíječky a eko kůží čalouněné palubní desky a sedadel.

Cena nového kabrioletu 500 „la Prima“ včetně dobíjecí stanice Easy WallboxTM činí 37 900 eur (nezahrnuje ekologické pobídky v jednotlivých zemích). Cena pro český trh bude oznámena v průběhu měsíce března.

Leonardo DiCaprio, podporovatel projektu New 500

Pro pomoc rozvoje strategie New 500 inspirované změnami klimatu a touhou poskytnout Zemi lepší budoucnost angažovala značka Fiat hvězdu, která již 20 let bojuje proti změnám klimatu a brání biodiverzitu: Leonarda DiCapria. Americký herec a aktivista přijal filozofii New 500 a nabídl podporu této misi značky Fiat.

Video kampaň „All-In“, která byla dnes nahraná na kanál YouTube a je věnovaná zaváděcí edici „la Prima“, ukazuje Leonarda Di Capria, který vyzývá všechny, aby učinili závazek v boji proti změnám klimatu a zaměřili se na udržitelnost. „Musíme do toho jít všichni“, říká ve svém projevu. Fiat tuto výzvu přijal a do mise vložil svůj nejcennější drahokam 500, aby nabídl svůj první čistě elektrický model. Plnou elektrifikací 500 můžeme pomoct zachovat Zemi, náš domov. „Reinkarnace“, která je k dispozici také na YouTube, vypráví příběh značky, která se v průběhu let proměnila a která je inspirována změnami od roku 1957. „Reinkarnace“ klade otázky týkající se života, evoluce a Fiatu a nachází odpovědi ve svém ikonickém modelu.

Tato strategie sdílení nápadů a projektů zahrnuje i další partnery, s kterými Fiat pracoval na ojedinělých vozech, třech ukázkách nové 500, které budou prodané v aukci, přičemž výtěžek bude věnovaný jedné z environmentálních organizací Leonarda DiCapria.

* Všechna práva vyhrazena. Toto video je výhradním vlastnictvím společnosti FCA a je chráněn autorskými právy. Prohlížení videa je povoleno pouze prostřednictvím oficiálních kanálů FIAT a lze k němu přistupovat pouze v omezeném počtu zemí. Video nesmí být staženo ani kopírováno, reprodukováno, upraveno, předáno nebo zpřístupněno třetím stranám bez předchozího písemného souhlasu FCA. Jakékoli použití k jiným účelům, než pro které jsou zde výslovně uvedeny, je výslovně zakázáno a považuje se za porušení práv FCA.

Jediné svého druhu

Dnes byla v Miláně představena tři ojedinělá vozidla, která jsou důkazem toho, do jaké míry je udržitelnost a touha přímo zasáhnout do zlepšování Země silná. Projektu New 500 se zúčastnili společnosti Giorgio Armani, Bvlgari a Kartell, symboly italské dokonalosti ve světě. Svou touhu vdechnout život změnám předvedli tím, že vytvořili tři jedinečné modely, které oslavují příchod prvního plně elektrického vozu skupiny FCA.

500 byla vždy italskou ikonou, nejmenším Fiatem, který přišel na svět, stala se nejprodávanějším vozem FCA v zahraničí, a dokonce se objevila ve sbírce moderního umění MoMA v New Yorku. Pro projekt modelu srovnatelného s haute couture outfitem, předmětem designu a klenotu, zvolil Fiat několik předních partnerů – Armani, Bvlgari a Kartell. Spojení všech hodnot se převtělilo do trojice velmi speciálních a ojedinělých vozidel, která vyzařují styl, kreativitu a řemeslné zpracování vycházející z použití přírodních, recyklovaných a regenerovaných materiálů.

500 Giorgio Armani

Giorgio Armani, nesporný král světa italské elegance je ideálním partnerem pro interpretaci stylu Fiatu 500. Jeho dům módy představil elektrickou 500 Armani, šitou na míru udržitelnosti. Pomocí laserové technologie chtěl Armani pokrýt karoserii vozu (a nakonec ji leptat) mikročásticemi a přiblížit se tak dojmu tkaniny. Výsledek je dále zdůrazněn šedo-zelenou barvou s šedo-zeleným efektem Armani. Matná barva použitá pro karoserii je zcela inovativním produktem. Zatímco logo GA je silnou součástí designu kol a pokrývá i plátěnou střechu, jantarově zbarvená okna zvyšují harmonii a vytříbenost vozu.

Neutrální a elegantní detaily pokračují v interiéru: sedadla jsou čalouněná certifikovanou zrnitou přírodní kůží Poltrona Frau v šedém odstínu s bavlněnými proužky z microchevronu a jsou zušlechtěna detaily z nejkvalitnější kůže.

Přírodnost a autentičnost materiálů je zdůrazněna podlouhlou a sošnou vložkou palubní desky z rekonstituovaného dřeva s otevřenými póry a s tenkými hliníkovými vložkami inspirovanými elegancí a moderností řady Armani/Casa.

B.500 „MAI TROPPO“

Ojedinělý model od Bvlgari nazvaný B.500 „MAI TROPPO“ je poctou řemeslu a kráse. 500 vždy hrála zásadní roli v La Dolce Vita. Tato italská ikona se totiž zrodila z lásky ke kráse a umění. Novým interpretem těchto hodnot je značka Bvlgari, symbol italské dokonalosti, který v průběhu let změnil pravidla v oblasti šperků a stanovil vlastní trendy, které se staly ikonami současného designu. Nová 500 je skutečným klenotem sama o sobě. Interiéry z nejlepších materiálů a mimořádnou pozorností k detailům, jako i jedinečnými povrchovými úpravami připomínajícími živost, nezaměnitelnými kombinacemi barev a motivy zdůrazňují vznešený římský původ Bvlgari.

Proto nemohla mít jiné jméno než „MAI TROPPO“ [never too much].

Ojedinělý model 500 má perleťovou barvu šafránového odstínu, tedy ikonický odstín Bvlgari inspirovaný chromatickou pestrostí římských západů slunce. Tento efekt je umocněn detaily v barvě vytvořené odbornou ruční technikou. Šafránová barva zdůrazňuje charakter vozidla, coby klenotu a vychází ze zlatého prášku získaného z odpadu při výrobě šperků. Konečným výsledkem je ekologicky ohleduplný vůz, oslnivý ve vlastním světle. Kromě zlaté barvy se B.500 vyznačuje bočními prahy a předními lištami s glazovanou povrchovou úpravou, speciálně navrženými koly v podobě hvězdy, historickým symbolem Bvlgari, spolu s černým lakem a zlatým lemováním, bočním symbolem šperku v leštěném zlatě a diamantovým logem B.500. Filozofie opětovného použití pokračuje v interiéru s elegantnější čelní částí palubní desky čalouněné hedvábím Bvlgari z historické kolekce. Sedadla jsou čalouněna šedo-zelenou kůží s výšivkou Diva, zlatými detaily a šikmými vložkami. Skutečným šperkem interiéru jsou tři polodrahokamy, ametyst, topaz a citrín zasazené do odnímatelné brože vyrobené mistry zlatníky v Bvlgari a umístěné ve středu volantu.

500 Kartell

Kreativita a inovace byli klíčovými prvky inspirace ojedinělého modelu 500 Kartell pocházejícího od kultovní značky italského průmyslového designu, která neustále experimentuje a zkoumá nové estetické a funkční použití plastů. V posledních letech se Kartell podílí i na vývoji stále udržitelnějších plastů.

Nový 500 Kartell je ideální směsí materiálů, které se spojují, aby vdechly život skutečnému objektu moderního designu.

Exteriér se vyznačuje konceptem monoblokové barvy, kdy jsou různé druhy materiálů – kov, sklo, guma, plast, textilie – interpretované ve stejné barvě, modré Kartell odvozené od modré Yves Klein, všeobecně uznávané kultovní barvy této značky.

Povrchy karoserie mají modrý zrcadlový efekt Kartell, kterého bylo dosaženo prostřednictvím ekologické chromované barvy. Loga obou značek vyčnívají z karoserie díky úpravě pískovaným polykarbonátem, který zprostředkovává pocit materiálu a hloubky.

Nejsymboličtějšími prvky exteriéru jsou kromě barevného efektu komponenty vyrobené z polykarbonátu recyklovaného z parabol světlometů po skončení jejich životnosti. Jedná se o prvky na masce chladiče, kolech a krytech zrcátek. Tyto objekty se vyznačují jedinečným designem inspirovaným vzorem Kartellovy lampy Kabuki, kterou vytvořil a vyvinul Ferruccio Laviani jako motiv identity nového vozu, s jedinečnými detaily, které připomínají strukturu lampy a stávají se zvláštními prvky vozu. Vzor Kabuki je hlavním protagonistou i v interiéru s polykarbonátovým krytem palubní desky a transparentně aplikovaný na sedadlech.

Kontrast mezi modrou Kartell použitou na karoserii a světlostí interiéru je nápadný a poskytuje jasné a světlé prostředí kombinující teplé a chladné odstíny. Plasty připomínající na dotek látku jsou ze 100 % z recyklovaného polypropylénu, podobně jako židle z poslední kolekce Kartell. Tkaniny mají přirozený, útulný vzhled, i když jsou z recyklovaného polyesteru.

Fiat 500, „italská ikona a čestný host“ Altagammy

Světová premiéra nové 500 v Miláně je rovněž příležitostí oznámit zařazení Fiatu 500 na seznam italských ikon a čestných členů Altagammy, italské asociace výrobců luxusního zboží, která od roku 1992 sdružuje nejlepší společnosti v oblasti luxusního a kreativního zboží. Altagamma zahrnuje 107 značek z oblasti módy, designu, šperků, potravin, pohostinství, adrenalinu a wellness. Tyto značky mají dohromady přes 9000 let historie, v průměru 85 let na jednu společnost. Dnes se Fiat 500, symbol Made in Italy a ikona italského životního stylu ve světě stává čestným členem této prestižní organizace. Městský vůz značky Fiat je na vrcholu vlny od roku 1957. Za 63 let si vytvořil mimořádnou pozici ve světě a stal se symbolem městské mobility minulosti, přítomnosti i budoucnosti.

Fiat 500 pokračuje v dlouholeté spolupráci mezi FCA a sdružením, přičemž je nutné zmínit, že součástí Altagammy jsou i jiné značky skupiny.

*Služba bude k dispozici pouze na některých trzích.

** Aplikace Apple CarPlay a Android Auto nejsou na českém trhu podporovány

Nová 500 přichází: nastal čas podniknout kroky pro lepší budoucnost
Nová 500 přichází: nastal čas podniknout kroky pro lepší budoucnost
Nová 500 přichází: nastal čas podniknout kroky pro lepší budoucnost
Nová 500 přichází: nastal čas podniknout kroky pro lepší budoucnost