Světová premiéra modelu Alfa Romeo Stelvio

• Alfa Romeo představila na autosalonu v Los Angeles své první SUV, a to v provedení Quadrifoglio.

„Meccanica delle emozioni" v SUV s výrazným designem, výkonem a technologiemi dokonale ztělesňujícími ducha Alfy Romeo.

• Jméno vozu připomíná legendární sportovní úspěchy v nejvyšším italském horském průsmyku.

• Italský styl vyjádřený proporcemi, jednoduchostí a vysokou kvalitou.

• Stelvio je poháněné zážehovým motorem 2.9 V6 BiTurbo o výkonu 510 k, který byl inspirovaný technologiemi a technickými zkušenostmi Ferrari.

• Pohon všech kol s technologií Q4 byl navržen pro rozdělování točivého momentu na nápravy v reálném čase.

•Jedinečná, průkopnická řešení včetně technologie Torque Vectoring pro maximální kontrolu trakce a integrovaného brzdového systému, který výrazně zkracuje brzdnou dráhu na jakémkoliv povrchu.

• Vzrušující zážitek z jízdy díky exkluzivní architektuře zavěšení kol AlfaLinkTM, dokonalému rozložení hmotnosti na nápravy a vynikající výkonové hmotnosti.

• Řada motorizací Stelvia bude zahrnovat i zážehový přeplňovaný motor 2.0 o výkonu 280 k vkombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Na autosalonu v Los Angeles se ve světové premiéře představuje nejnovější výtvor Alfy Romeo v provedení Quadrifoglio. Vůz, který dostal jméno Stelvio, představuje vůbec první SUV značky za celou její více než stoletou historii.

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio

Nový vůz má všechny předpoklady k tomu, aby se stal měřítkem svého segmentu. Dokonale vyjadřuje skutečného ducha Alfy Romeo, který zahrnuje celkem pět ingrediencí, jež činí Alfu Romeo jednou z nejžádanějších značek na trhu: Italský styl, inovativní a vysoce moderní motory, dokonalé rozložení hmotnosti, jedinečná technická řešení a mimořádnou výkonovou hmotnost.

SUV Stelvio bylo vyvinuto v prestižním konstrukčním středisku Alfy Romeo v Modeně v srdci italské Motor Valley. Výroba bude probíhat v nedávno přestavěné továrně Cassino na výrobní lince vyhrazené posledním modelům Alfy Romeo včetně Giulie, která v roce 2015 nastartovala novou éru značky revolučním stylem, sportovními jízdními vlastnostmi a špičkovými technologiemi.

Stejné ingredience, ovšem uzpůsobené nové třídě, se objevují i u přelomového SUV Stelvio. Tento model nabízí ryzí styl Alfy Romeo, prvotřídní výkon a úroveň technické a technologické výbavy, která dalece překračuje segment malých prémiových SUV.

Nové SUV Alfy Romeo poskytuje vzrušující jízdní vlastnosti, které překvapí i ty nejnáročnější a nejzkušenější řidiče. Stelvio je nejvyšším průsmykem v Itálii (druhý nejvyšší v Evropě) a jeho 20kilometrová silnice se může pochlubit více než 75 zatáčkami, dechberoucími scenériemi a závratným stoupáním až do nadmořské výšky 2758 metrů nad mořem. Za mnoho let zde proběhla celá řada cyklistických i motoristických bitev, což tuto cestu učinilo doslova sportovní legendou. Tato důležitá dopravní tepna 2. světové války je natolik klikatá, že působí doslova jako turistická atrakce. Chcete-li si užít jízdu na takovéto silnici a vytěžit i tu poslední kapku tohoto jedinečného zážitku - ať už sami nebo ve společnosti přátel, potřebujete SUV nabízející bezkonkurenční kombinaci potěšení z jízdy, italského stylu a všestrannosti. A přesně takovým je Alfa Romeo Stelvio.

Ohromující styl Alfa Romeo s čistými liniemi 

Alfa Romeo Stelvio představuje dokonalou harmonii historie, rychlosti a krásy. Jedná se o skutečně až magickou alchymii, která je nedílnou součástí značky s více než stoletou historií. Pro její dosažení jsou tak jako v minulosti zapotřebí tři symboly italského designu: Smysl pro proporce, jednoduchost a špičková kvalita. Stejné ingredience stály i u zrodu Giulie - nového měřítka Alfy Romeo předznamenávajícího budoucnost značky -, které však byly přizpůsobené zcela novému objemu sportovně užitkového vozidla, neboli SUV.

Proporce Stelvia vyjadřují sílu, dynamiku a kompaktnost, o čemž svědčí i jeho délka 468 cm, výška 165 cm a šířka 216 cm.

Sílu, dynamiku a kompaktní rozměry naznačuje i boční silueta vozu. Linie rozvíjející se od přední části směrem dozadu a kabina zakončena strmou zádí s výklopnými dveřmi s elegantním spoilerem pro maximální aerodynamický výkon, což je nezbytná součást vozidla s tak ohromnou silou.

  Styl Alfy Romeo nachází vyjádření také ve vysoce kvalitních plochách, které vytvářejí bohaté a harmonické odrazy světla v celém objemu. Výsledkem je doslova sošný tvar, který vyniká ostrými kontrasty mezi plochami, které odrážejí světlo, a těmi, jež zůstávají ve stínu. Zjednodušeně řečeno, boky vozidla mají svalnaté tvary, zejména pak v oblasti předních a zadních blatníků.

Verze Quadrifoglio představená v Los Angeles má boční prahové nástavce v barvě karoserie s karbonovými prvky, které zvýrazňují sportovní charakter vozu. Tyto prvky v kombinaci s předním a zadním nárazníkem a výraznými blatníky, opět v barvě karoserie, činí Stelvio Quadrifoglio spíše sportovním sedanem, než tradičním SUV svého segmentu. 

  Třetím typickým znakem vyjadřujícím styl Alfy Romeo je jednoduchost, která však paradoxně ukrývá jeden z nejsložitějších tvůrčích procesů - konstrukci vozidla. Úkolem designu je překrýt dlouhou a složitou práci jednoduchými a přirozenými tvary, které podtrhují eleganci a vytříbený italský vkus. Tento přístup prostupuje celou historií designu Alfy Romeo a vždy byl vyjadřován čistými, ale napínavými liniemi. To je také důvod, proč má Stelvio tak silnou osobitost složenou z několika charakteristických prvků, jakými je i legendární trojlístek v přední části, který je pravděpodobně nejznámějším a nejsnáze rozeznatelným symbolem v automobilovém designu.

Přední část Stelvia Quadrifoglio zdůrazňuje sílu a agilitu prostřednictvím specifických přívodů vzduchu pro mezichladič a také prostřednictvím klasických otvorů v masce chladiče jako i šlachovitých ploch.

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio

Podobně je poutavá i zadní část. Sportovní vzhled umocňuje zejména spodní partie se čtyřmi koncovkami výfuku a stylem tzv. Kammovy zádě, jež vozu poskytuje nezaměnitelný charakter a připomíná slavnou historii Alfy Romeo. Tento výrazný stylistický prvek se objevil na řadě prestižních modelů zaměřených na výkon a závodění.

Stejná sportovní inspirace je patrná i v čistém a přehledném interiéru Stelvia, který je zcela orientovaný na řidiče, což je zřejmé i z umístění ovládacích prvků na malém, ale velmi ergonomickém volantu navrženém tak, aby vyhovoval jakémukoliv jízdnímu stylu. Místo řidiče bylo navržené tak, aby řidiče obklopovalo, což nejlépe demonstruje šikmý středový tunel a mírně zvlněný přístrojový panel. Ten byl navržen doslova na míru jako oblek a vytvořen z těch nejkvalitnějších materiálů: Uhlíkového kompozitu, dřeva a látek, které mají nejen vysoký vizuální dopad, ale jsou rovněž mimořádně příjemné na dotek a demonstrují dotek lidské ruky během výroby.

Vzrušující výkon zážehového motoru 2.9 V6 BiTurbo o výkonu 510 k

Charakteristickým znakem každé Alfy Romeo jsou vysoce moderní a inovativní motory. To nejlépe demonstruje pohonná jednotka Stelvia Quadrifoglio, která je zcela jedinečná ve smyslu použitých technologií a dosaženého výkonu. Jedná se o vidlicový šestiválec 2.9 BiTurbo o výkonu 510 k, který je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio

Šestiválec BiTurbo, který byl inspirován technologiemi a zkušenostmi Ferrari, je z důvodu snížení hmotnosti celého vozu, zejména pak v oblasti přední nápravy, vyroben kompletně z hliníku.

Navzdory fenomenálnímu výkonu je motor 2.9 BiTurbo o výkonu 510 k fascinující i z hlediska spotřeby paliva. Vděčí za to mimo jiné i elektronické deaktivaci válců. Stejně jako celá nová generace motorů Alfy Romeo i pohonná jednotka Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio 2.9 V6 BiTurbo poskytuje velmi osobitý zvuk.

Osmistupňová automatická převodovka ZF byla speciálně kalibrovaná pro dosažení změny převodového stupně během pouhých 150 milisekund (v režimu Race). Převodovka využívá také speciální spojku, která řidiči poskytuje výrazný pocit zrychlení po zařazení převodového stupně. V závislosti na režimu jízdy zvoleném na ovladači AlfaTM DNA Pro se mění plynulost, komfort a charakteristika řazení pro ideální vlastnosti v daném prostředí. Převodovka navíc přispívá i ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Standardem jsou pádla řazení na sloupku volantu.

Kromě exkluzivní motorizace o výkonu 510 k pro model Stelvio Quadrifoglio potvrdila Alfa Romeo také další z plánovaných motorizací, a sice dvoulitrový přeplňovaný zážehový motor o výkonu 280 k, který bude opět kombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou. Tento celohliníkový čtyřválec generuje výkon 280 k při 5250 ot./min a nejvyšší točivý moment 400 Nm při 2250 ot./min. Kromě elektrohydraulického časování ventilů MultiAir využívá motor systém přeplňování 2 v 1 a vysokotlaké přímé vstřikování paliva s tlakem 200 bar, které poskytuje mimořádně rychlou odezvu na povely pedálu plynu v celém rozsahu otáček a prvotřídní spotřebu paliva.

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio

Inovativní a exkluzivní technická řešení

V souladu s technickými tradicemi Alfy Romeo nesmí být elektronická asistence invazivní, ale má pouze usnadňovat zážitek z jízdy, který je radostí sám o sobě díky pečlivě navrženému podvozku a systému odpružení. Stelvio Quadrifoglio, které se ve světové premiéře představuje na výstavě v Los Angeles, tuto filozofii potvrzuje. Stelvio je nejen jedinečné a poutavé, ale nabízí i četné a velmi důmyslné asistenční systémy, které dále rozvíjejí zážitek z jízdy zprostředkovaný technickou vytříbeností vozu a činí jízdu ještě více vzrušující.

AlfaTM DNA Pro

Stelvio Quadrifoglio je vybaveno novým voličem jízdní dynamiky Alfa DNA Pro, který upravuje dynamické chování vozu podle zvoleného režimu: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (energeticky úsporný režim) a Race (pro maximální výkon).

Pohon všech kol s technologií Q4

Stelvio Quadrifoglio využívá inovativní systém pohonu všech kol Q4, který byl navržen pro řízení trakce v reálném čase, díky čemuž zajišťuje špičkový výkon, účinnost a bezpečnost. Stručně řečeno systém Q4 nového SUV Alfy Romeo Stelvio spojuje všechny výhody pohonu všech kol se spotřebou paliva, výkonem a potěšením z jízdy s pohonem zadních kol.

Architektura pohonu Q4 zahrnuje aktivní rozdělovací převodovku a přední diferenciál pro naplnění specifických požadavků Alfy Romeo, což ve svém důsledku znamená rychlou odezvu řízení točivého momentu při současné kompaktnosti a nízké hmotnosti. Rozdělovací převodovka využívá pokročilou technologii aktivní spojky pro mimořádně dynamickou jízdu v kombinaci s dobrou spotřebou paliva. Vysokou rychlost odezvy a přesné rozdělení točivého momentu poskytuje integrovaný aktivní prvek Next-Gen podle nastaveného režimu voliče Alfa DNA Pro.

Systém Q4 nepřetržitě monitoruje četné parametry pro optimální rozdělení točivého momentu na nápravy podle chování vozu a přilnavosti jednotlivých kol. Tato technologie dokáže předvídat hrozící ztrátu trakce. Za tímto účelem zpracovává řadu údajů o podélném a příčném zrychlení, úhlu natočení volantu a otáčení kolem svislé osy. V normálních podmínkách se Stelvio Quadrifoglio se systémem Q4 chová jako vůz s pohonem zadních kol a 100 % točivého momentu směřuje na zadní kola. Jakmile se ale kola dostanou na hranici přilnavosti, začne systém přes rozdělovací převodovku přenášet 50 % točivého momentu na přední nápravu. Při řízení točivého momentu s nejvyšší možnou rychlostí využívá systém vysokou míru mechanického skluzu mezi nápravami (až 2,5 %), což se projevuje prvotřídními vlastnostmi ve smyslu přilnavosti a směrové stability při zatáčení.

AlfaTM Torque Vectoring

Vůbec poprvé se v kombinaci s pohonem všech kol Q4 objevuje technologie vektorování točivého momentu Alfa Romeo Torque Vectoring, která optimalizuje rozdělování točivého momentu a zvýrazňuje sportovní charakter. Dvojice spojek v zadním diferenciálu umožňují řídit tok točivého momentu na každé kolo odděleně. Síla se tak přenáší na vozovku účinněji, a to i na hranici dynamických schopností. To činí Stelvio bezpečným a zábavným za všech podmínek, aniž by musely přijít ke slovu invazivní zásahy elektronické kontroly stability.

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio

Systém zavěšení s exkluzivní technologií AlfaLinkTM

Vpředu je Stelvio Quadrifoglio vybaveno lichoběžníkovou nápravou se semivirtuální osou řízení pro optimální

filtrování rázů od vozovky a rychlou odezvu řízení. Toto exkluzivní řešení, které pomáhá udržovat styčnou plochu pneumatiky s vozovkou i během zatáčení, přináší vynikající boční přilnavost. Bez ohledu na rychlost a podmínky tak Alfa Romeo Stelvio nabízí přirozené a instinktivní jízdní vlastnosti. Zavěšení zadních kol využívá 4,5prvkové zavěšení patentované Alfou Romeo a poskytující vítěznou kombinaci výkonu, potěšení z jízdy a komfortu. Elektronicky řízený systém odpružení se navíc přizpůsobuje jízdním podmínkám v každém okamžiku a umožňuje volit mezi chováním orientovaným více na výkon nebo naopak na komfort.

Integrovaný brzdový systém IBS a karbon-keramické brzdy

Po premiéře na modelu Giulia se jedinečný integrovaný brzdový systém Alfa Romeo IBS objevuje i u nového SUV Stelvio Quadrifoglio. Tento inovativní elektromechanický systém kombinuje kontrolu stability s tradičními hydraulickými brzdami pro zajištění okamžité odezvy brzd, a tím i dosažení krátké brzdné dráhy. Systém navíc přispívá k optimalizaci hmotnosti. Brzdový systém Stelvia Quadrifoglio tvoří hliníkové součásti a karbon-keramické kotouče.

AlfaTM Chassis Domain Contro

Systém AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) je ve své podstatě jakýmsi mozkem Stelvia Quadrifoglio, který koordinuje všechny elektronické systémy vozu. Řídí funkci různých systémů, jakými jsou nový volič jízdní dynamiky AlfaTM DNA Pro, pohon všech kol Q4, systém AlfaTM Torque Vectoring, aktivní zavěšení kol a elektronická kontrola stability ESP, a optimalizuje celkový výkon a potěšení z jízdy. Ve výsledku v reálném čase upravuje charakteristiku zavěšení a mapování voliče jízdní dynamiky AlfaTM DNA Pro na základě údajů o zrychlení a otáčení kolem svislé osy. Zabraňuje vzniku kritických situací, a to tím, že včas informuje řídicí jednotky v elektronickém systému vozu: Podvozek, hnací ústrojí, zavěšení kol, brzdový systém, posilovač řízení a diferenciál.

Výbava vyvinutá ve spolupráci s Magneti Marelli

Tak jako ostatní modely řady Alfa Romeo, také SUV Stelvio využívá řadu prvků vyvinutých ve spolupráci s Magneti Marelli. Od systémů osvětlení po hnací ústrojí, zavěšení kol a výfukový systém nebo novou jednotku infotelematického systému Connect 3D Nav 8.8", což dále potvrzuje přínosnou spolupráci mezi Alfou Romeo a lídrem v oblasti navrhování a výroby špičkových automobilových systémů a komponent.

Dokonalé rozložení hmotnosti a ideální výkonová hmotnost

Jedním z hlavních cílů při navrhování Stelvia Quadrifoglio bylo dosažení maximálního potěšení z jízdy. Mezi klíčové aspekty konstrukce patřilo dokonalé rozložení hmotnosti na nápravy a optimální výkonová hmotnost. První z těchto požadavků vyžadoval pečlivé řízení hmotnosti a volbu materiálů. Nové SUV Alfy Romeo má pečlivé uspořádání komponent s umístěním těžších součástí co nejblíže těžišti. Cesta k ideální výkonové hmotnosti vedla přes použití ultralehkých materiálů, jakými jsou uhlíkový kompozit pro hnací hřídel a hliník pro motor, zavěšení kol, brzdy, dveře, blatníky, kapotu a zadní výklopné dveře. Snížení hmotnosti ovšem nemělo žádný vliv na vynikající torzní tuhost, která zaručuje dlouhou životnost, nízkou hlučnost a prvotřídní ovladatelnost v extrémních podmínkách.

 

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio

Alfa_Romeo_Stelvio_Quadrifoglio


 

Copyright © 2017 SRBA SERVIS s.r.o.
Příjezdní 188, 252 02  Jíloviště | IČ: 62955128 | DIČ: CZ62955128
Spisová značka: C 40546 vedená u Městského soudu v Praze
Bankovní spojení: Česká spořitelna, a.s. č.ú.: 121 009 33 69/0800 | Raiffeisenbank a.s. č.ú.: 102 110 14 89/5500

Q+ | ALFA ROMEO | FIAT | FIAT PROFESSIONAL | CHEVROLET | JEEP | OPEL | SAAB | SUBARU | VOLVO

Právní ujednání | Webdesign Comin.cz