BiTurbo: Nový špičkový diesel pro vlajkovou loď Opel Insignia

 Nový špičkový turbodiesel se vstřikováním AdBlue už nyní plní normu Euro 6.2

  • Ideálna kombinace: Vždy s 8-stupňovou automatickou převodovkou a pohonem
  • Kombinovaná spotřeba podle NEDC jen 6,9 l/100 km, což představuje ekvivalent emisí CO2 183 g/km

Opel rozjel výrobu svého nového špičkového turbodieselu a zároveň modelu Insignia Country Tourer: S koncem léta sjel z výrobní linky první vznětový motor 2.0 BiTurbo, který je optimální pohonnou jednotkou pro model Insignia Country Tourer i pro další verze řady Insignia. Insignii nové generace se špičkovým turbodieselem 2.0 BiTurbo bude možné objednat ještě letos, a to ve všech třech verzích: Grand Sport, Sports Tourer i Country Tourer.

Opel Insignia BiTurboCT

Univerzální kombi Insignia Country Tourer oslovuje především zákazníky, kteří hledají elegantní a praktický automobil se stylingem off-road vozu. Novinka bude mít premiéru na blížícím se mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (dny pro veřejnost 14. – 24. září).

Nově konstruovaný vznětový čtyřválec BiTurbo dává z objemu 2,0 l výkon 154 kW / 210 k při otáčkách 4000 min-1 a především díky sekvenčnímu dvoustupňovému přeplňování dvojicí turbodmychadel vyniká mohutným točivým momentem až 480 Nm už při otáčkách 1500 min-1. Spotřeba modelu Opel Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle aktuální metodiky NEDC činí: Město 8,7 l/100 km, mimo město 5,7 l/100 km, kombinace 6,9 l/100 km, kombinované emise CO2 183 g/km. Insignia BiTurbo zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 233 km/h.

Tak mohutný točivý moment se musí dokonale přenášet na silnici, proto se špičkový vznětový motor BiTurbo vždy kombinuje s jemně řadicí 8-stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol s funkcí vektorování točivého momentu. Kromě samotného vysokého výkonu patří k přednostem nového motoru se systémem přímého vstřikování paliva common-rail také příznivá výkonová charakteristika a kultivovaný chod, čímž překonává dosavadní velmi populární vznětový motor o objemu 2,0 l s jedním turbodmychadlem o výkonu 125 kW / 170 k. Spotřeba paliva Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 125 kW s pohonem předních kol podle metodiky NEDC činí: Město 6,7 l/100 km, mimo město 4,3 l/100 km, kombinace 5,2 l/100 km, kombinované emise CO2  136 g/km.

Opel Insignia BiTurboCT

Novo vyvinutý čtyřválec 2.0 BiTurbo je prvním motorem automobilky Opel, který už plní přísnější emisní normu Euro 6.2, která budou muset plnit všechny nové automobily od podzimu 2018. Kromě aktuálně platné metodiky spotřeby NEDC (New European Drive Cycle) Opel uvádí i hodnoty spotřeby i podle připravované celosvětové metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), která vstoupí v platnost letos na podzim. Hodnoty spotřeby paliva a emisí pro model Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle metodiky WLTP činí: 6,2-12,2[1] l/100 km, kombinovaná spotřeba 7,5-8,0 l/100 km, kombinované emise CO2 196-209 g/km – jsou tedy výrazně realističtější než údaje podle dosavadní oficiální metodiky NEDC. Spotřeba modelu Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle NEDC činí: Město 8,7 l/100 km, mimo město 5,7 l/100 km, kombinovaná 6,9 l/100 km, kombinované emise CO2 183 g/km. Hodnoty podle WLTP zohledňují i rozdílný styl jízdy, což zákazníkům umožňuje lépe odhadnout vlastní spotřebu paliva[2].

Stejně jako dosavadní turbodiesel 2.0 CDTI přeplňovaný jedním turbodmychadlem o výkonu 125 kW / 170 k, také nový špičkový turbodiesel BiTurbo využívá vysoce efektivní systém čištění výfukových plynů pomocí selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction). V tomto případě se do výfukového potrubí před speciální katalyzátor vstřikuje činidlo AdBlue, které je de facto roztokem močoviny a vody v přesně definovaném poměru. Látka obsahující amoniak (NH3) při vysokých teplotách reaguje v katalyzátoru SCR s oxidy dusíku (NOx), přičemž vzniká neškodný dusík (N2) a vodní páry (H2O). Filtr tuhých částic DPF (Diesel Particulate Filter), který je nyní umístěný v bezprostřední blízkosti motoru, se po studeném startu motoru rychle zahřeje a účinně zachycuje částečky sazí ve výfukových plynech i při nižších teplotách výfukových plynů, což je charakteristické např. při pomalé jízdě.   

Nový špičkový vznětový motor se sekvenčním dvoustupňovým přeplňováním dvojicí turbodmychadel

Nový motor 2.0 BiTurbo je přeplňovaný dvojicí sekvenčně zapojených turbodmychadel. Nasávaný vzduch nejprve prochází skrz první turbodmychadlo, které ho stlačí, a potom vstupuje do druhého turbodmychadla. To je vybavené systémem variabilní geometrie lopatek rozváděcího kola turbíny VGT (Variable Geometry Turbine), což zvyšuje točivý motor v nízkých otáčkách a výkon ve vysokých otáčkách motoru. Vysoce stlačený vzduch se nejprve ochlazuje v kapalinovém chladiči a potom vstupuje do válců. Nafta se přímo do válců vstřikuje přes 7-otvorové dýzy pod tlakem až 2000 barů, přičemž během jednoho pracovního cyklu dokáže systém common-rail uskutečnit až 10 vstřiků. Přeplňovací tlak regulují v závislosti na otáčkách a zatížení motoru celkem tři elektricky ovládané obtokové ventily a elektricky nastavitelné lopatky rozváděcího kola turbodmychadla VGT.

Kromě vysoké účinnosti, výkonu a točivého momentu byly při vývoji nového motoru 2.0 BiTurbo prioritami konstruktérů také kultura běhu a nízká hlučnost. Proto byl použit odlévaný ocelový klikový hřídel, dva vyvažovací hřídele, vyztužený setrvačník a dvojdílná olejová vana – to vše snižuje typické vibrace vznětového motoru na naprosté minimum. Chladicí systém je vybaven elektrickým čerpadlem kapaliny, které se zapíná jen když je třeba.   

Síla dvou turbodmychadel: BiTurbo pro modely Astra, Insignia, Vivaro i Movano

Opel Insignia BiTurboCT

Motor 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 143 kW / 195 k s nejvyšším točivým momentem 400 Nm debutoval už v roce 2012 v první generaci modelu Insignia. Potom jej Opel montoval i do modelů Astra, Cascada, Astra GTC a Zafira Tourer. Nastupující motor BiTurbo o výkonu 154 kW / 210 k s točivým momentem 480 Nm pro modelovou řadu Insignia perfektně doplňuje řadu aktuálních vznětových motorů Opel s dvoustupňovým přeplňováním dvojící turbodmychadel.   

Astra, evropské „Auto roku 2016“, je k dispozici jako hatchback i kombi Sports Tourer s motorem 1.6 BiTurbo o výkonu 118 kW / 160 k. Tento čtyřválec disponuje nejvyšším točivým momentem 350 Nm už při otáčkách 1500 min-1. Spotřeba Astry hatchback 1.6 BiTurbo podle metodiky NEDC činí: Město 5,0 l/100 km, mimo město 3,4 l/100 km, kombinace 4,0 l/100 km, kombinované emise CO2 106 g/km. Nejdynamičtější naftová Astra 1.6 BiTurbo zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 220 km/h.

Dvoustupňové přeplňování dvojicí turbodmychadel je základem vysokého výkonu a příznivé spotřeby i v případě lehkých užitkových modelů Opel. Pro Opel Vivaro jsou k dispozici dva vznětové motory 1.6 BiTurbo. Základní verze má výkon 92 kW / 125 k a dosahuje nejvyššího točivého momentu 320 Nm, spotřeba modelu Vivaro Combi L1 1.6 BiTurbo 92 kW podle metodiky NEDC činí: Město 6,4 l/100 km, mimo město 5,1 l/100 km, kombinace 5,6 l/100 km, kombinované emise CO2 145 g/km. Silnější verze se chlubí výkonem 107 kW / 145 k a disponuje točivým momentem až 340 Nm. Spotřeba modelu Vivaro Combi L1 1.6 BiTurbo 107 kW podle metodiky NEDC činí: Město 6,6 l/100 km, mimo město 5,4 l/100 km, kombinace 5,9 l/100 km, kombinované emise CO2 152 g/km.

Výkony motorů BiTurbo pro Opel Vivaro mírně převyšují větší čtyřválce o objemu 2,3 l montované do větší modelové řady Opel Movano. I ty jsou nabízeny ve dvou výkonových verzích: Základní s výkonem 107 kW / 145 k a točivým momentem 350 Nm, spotřeba modelu Movano Combi 2.3 BiTurbo 107 kW podle normy NEDC činí: město 7,4 l/100 km, mimo město 5,8 l/100 km, kombinace 6,1 l/100 km, kombinované emise CO2 165 g/km. Silnější verze má výkon 125 kW / 170 k a shodný točivý moment 350 Nm, spotřeba skříňové dodávky Movano L1 2.3 BiTurbo 125 kW podle normy NEDC činí: Město 7,4 l/100 km, mimo město 5,8 l/100 km, kombinace 6,3 l/100 km, kombinované emise CO2 165 g/km.

Kompletní nabídka: Vznětové motory pro modely Opel Insignia nové generace

V tabulce dole je přehled vznětových motorů, které jsou aktuálně k dispozici pro modely Opel Insignia nové generace. Uvedené hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 platí pro limuzínu Insignia Grand Sport.

 

 

 

Normovaná spotřeba paliva[3] (l/100 km)

Emise CO2 [4] (g/km)

Motor

Výkon

Toč. moment

Město

Mimo město

Kombinace

Kombinace

1.6 Diesel

81 kW (110 k)

300 Nm

4,9

3,8

4,2

110

1.6 Diesel ECOTEC

81 kW (110 k)

300 Nm

4,6

3,6

4,0

105

1.6 Diesel

100 kW (136 k)

320 Nm

5,2

4,0

4,5

118

2.0 Diesel

125 kW (170 k)

400 Nm

6,7

4,3

5,2

136

2.0 BiTurbo

154 kW (210 k)

480 Nm

8,7

5,7

6,9

183

 

[1] V uvedeném rozpětí nižší hodnota představuje nejnižší hodnotu ze čtyř fází jízdního cyklu WLTP verze příslušného modelu s nejnižší spotřebou paliva při příslušné kombinaci motoru/převodovky. Vyšší hodnota představuje nejvyšší hodnotu ze čtyř fází cyklu WLTP verze příslušného modelu s nejvyšší spotřebou paliva při příslušné kombinaci motoru/převodovky. Hodnoty uvedené tímto způsobem dávají dobrý přehled a indikaci spotřeby paliva, kterou může řidič očekávat v běžném každodenním provozu.

[2] Uvedené hodnoty podle cyklu WLTP. Hodnoty se zjišťují ve standardizovaném jízdním cyklu na dynamometru. Reálnou spotřebu paliva ovlivňuje způsob jízdy, situace v provozu a další faktory.

[3] Všechny hodnoty spotřeby paliva platí pro motorovou naftu podle normy NEDC. Hodnoty se vztahují na základní model pro EU se standardním vybavením. Hodnoty byly zjišťovány podle normy 2007/715/ES při zohlednění pohotovostní hmotnosti vozidla.

[4] Všechny hodnoty emisí CO2 platí pro motorovou naftu podle normy NEDC. Hodnoty se vztahují na základný model pro EU se standardním vybavením. Hodnoty byly zjišťovány podle normy 2007/715/ES při zohlednění pohotovostní hmotnosti vozidla.

Opel Insignia BiTurboCT Opel Insignia BiTurboCT Opel Insignia BiTurboCT Opel Insignia BiTurboCT Opel Insignia BiTurboCT Opel Insignia BiTurboCT


 

Copyright © 2017 SRBA SERVIS s.r.o.
Příjezdní 188, 252 02  Jíloviště | IČ: 62955128 | DIČ: CZ62955128
Spisová značka: C 40546 vedená u Městského soudu v Praze
Bankovní spojení: Česká spořitelna, a.s. č.ú.: 121 009 33 69/0800 | Raiffeisenbank a.s. č.ú.: 102 110 14 89/5500

Q+ | ALFA ROMEO | FIAT | FIAT PROFESSIONAL | CHEVROLET | JEEP | OPEL | SAAB | SUBARU | VOLVO

Právní ujednání | Webdesign Comin.cz